Reply 1994 / Bu diziyi yazanı bir elime geçireyim var ya....................

demiyim demiyim diyorum ama olmuyor arkadaşlar, bu pislik oppa neden köyün delisi gibi sırıtıyor bu afişde Allah'ım sana geliyorum, başrolsün sen koskoca afişte böyle bir çirkin fotoğrafla yer almaya utanmıyor musun?
Aslında biter bitmez Man From the Stars yazacağım demiştim ama olmadı be, hiç içimden gelmedi. Dedim madem şu sinsi diziyi yazıp kurtulayım, milleti bilinçlendireyim.

İlk defa konusunu hiç anlatmadan bir dizi hakkında yazacağım. Aslında başlarken konusunu nasıl yazacağım anlatacağım vs aklımdaydı ama buraya yüklerken resimlerini tekrar görünce vazgeçtim.

Herkes yapabilirdi ama sen bana bunu yapamazdın, çünkü sen Reply serisindensin tamam mı sevgili 1994!

Peki, anlaşılabilir bir dile dönüyorum; eğer hacı ne diyon sen ben konuyu öğrenmeye gelmiştim diyorsanız yapcak bişi yok dramawikiye, yeppudaaya vs girin öğrenin konuyu, bu keko şey için yeterince uğraştım zaten.

(şey, spoilerla ilgili hiçbir şey söylemeyeceğim. Okuyup okumamak tamamen size kalmış.)

Diziye dönelim.

Beni hayal kırıklığına uğratan tek şeyin final olmadığına bir açıklık getirelim önce. Hatta finali hala izlemedim, inatla izlemiyorum. "Finali izlersen beğenicen belki??" diyen olursa da, hayır izlesem de izlemesem de sonuç aynı valla paşa paşa spoilerımı aldım, dünyamı başıma yıktım, yeterince nefret ettim ve şimdi gelmişim burada hakkında yazıyorum.

Bakın mesela, Monstar ve Heirs de hayal kırıklığıydı ama onlar daha çok izleyerek vakit kaybetmeyin tarzı hayal kırıklıklarıydı, Reply 1994'se ilk 10 bölümü falan izleyin sonra bırakın tarzıydı. Çünkü ilk 10 bölüm, hatta bu sayıyı daha da indirerek 8 de yapabiliriz, 1997 gibiydi, sıcak, içten, doksanları anlatan (evet 97 doğumlu olaraktan doksanlar hakkında bilgi sahibi olmayabilirim ama, bu beni geçmişin nasıl 1 şey olduğu hakkında yorum yapmaktan alıkoyamaz xd) , samimi, kısacası yeme de yanında yat bir diziydi. Ama ne olduysa, o pislik oppanın Na Jeong'a kaymasıyla oldu ve o samimi şey bir anda 90'lı yıllarda geçtiğini unuttu ve günümüzün sıkıcı aşk üçgeni dizilerine döndü. Bir süre sonra öyle saçmaladı ki, yan karaktarlerin, hatta yan karakteri boşverin 2.erkek karakterin bile varlığını unutacaktım. Senaristin ilk aşkı tarafından terk edilmiş ve bunu kendine saplantı haline getirmiş bir kadın olduğuna dair teorilerim var, ama elime geçirsem teorim doğru mu diye sorgulamadan üzerine atlar, saçını başını yolarım, kapiş? Çünkü, KIL KAPTIM.

Reply 1997'de ilk aşkın kazanması, Shi Won ve Yoon Jae'nin beraber olması kaçınılmazdı, zaten ikinci erkek karakter olan ağabeyin sadece akıllarda iki bölüm falan sürecek bir soru işareti bırakmak için diziye girdiği belliydi. Ama bu defa yazar demiş ki dur ben şu izleyicinin bir ağzına sıçayım, yok öyle hazıra konmak, son dakkaya kadar kıvranıp dursunlar kız kiminle evlenecek diye. Uf yine sinirlendim.

Yok arkadaş. İlk aşkın kazanmasını istiyorsan o ikinci erkeği baştan başrol gibi diziye sokup, sonra kararını değiştirip Japonya'ya yolladıktan sonra tekrar kararını değiştirip geri çağırıp kızla romantik anlar yaşattıktan sonra 905809435 defa daha karar değiştire değiştire nihayetinde bir kenara atamazsın anlatabiliyor muyum?

kafayı bunlarla bozduğumu falan düşünmenizi istemem ama, hacı belli yani bunlar da baştan fakrlı planlamış sonra son anda seyirci şaşırsın diye değiştirmişler, bu kadar salaklık basit kdrama olayını bile aşıyor. Yapamamışlar yani bu defa, kdramaların finali berbat olur ama, bunda hiç olmamış, kararsız kalmışlar sonra da hepten batırmışlar.

Neyse, ama yine de diyorum ya, buraya kadar okumuş olmanıza rağmen hala izlemediyseniz, ilk 8 bölümdeki samimiyeti emip diziyi bırakın, karakterlerin hepsini beyninizden silin. Şey, Chilbong hariç, ve Haitai, ve Yoon Jin, ve Samchunpo. Binggreu'yu da silmeyin derdim ama hacı ona yazmaya çalıştıkları hikaye iyice saçmaydı.

Şimdi, başta bir pisliğe aşık sandım, sonra baktım karı kız kesiyor, en son nihayetinde AGD'nin Meahri'sine gitti. Ama yine de, zaten sıkıcı olan son bölümlerde bu ve bunun aşk hayatıyla ilgili olan daha da sıkıcı sahneleri paso ileri sardım. Sıkıldım yani ne yapayım, banane senin kampından sarhoşluğundan yeaaa...

Ha final farklı olsaydı da Na Jeong pislik oppa yerine Chilbong'u seçmiş olsaydı diziyi çok mu beğenmiş olacaktım? Hayır çünkü son 10 bölüm artık işin o kadar suyunu çıkarmış olacaktı ki, benim için herhangi bir dizi olarak kalacaktı. Ama en azından, yani azıcık da olsa, belki karakterlerini hatırlayıp hatırlayıp sırıtacaktım.
tamam sevimlisiniz ama en sevimliniz najeong'a dayıyo
gibi sinsi sinsi arkaya yerleşmiş olan haitai şldskşdlg

Bakın sorun şu ki, dizi iddialı başlamıştı. Karakterler samimiydi, hatta bomba gibilerdi. Bir Seo Tai Ji and the Boys fanı (!saesangi!), geleceği parlak bir beyzbol oyuncusu, babası beyzbol koçuyken kendisi basketbol ve özellikle Lee Sang Min fanı dominant bir başrol kız, büyük şehre çok yakışıklı olduğu düşüncesiyle bir saftirik, karı kız düşkünü bir başka saftirik, ve hepsinin ağabeyi olan kendi bokunda yaşayan bir pislik.

Ya asıl sorun pisliğin başrol karakterlerden biri olmasıydı bence. Bunun oyuncuyla alakası yok (ya jung woo bunu söylemicektim ama tutamadım, sen daha geçen gün soon shinin ablasına yazıyodun bsg şurdan gözüm görmesin) , sorun karakterde. Yan karakter olmak için o kadar uygun ki, hatta Yoon Jin'in özellikleri vs daha çok başroldü anlatabiliyor muyum?

Ama neyse, şimdi, finali zaten sonsuza dek izlemeyeceğim ama ayrıyeten, son 10 bölüm de hiç yaşanmamış sayıyorum, ve bu diziyi güzel hatırlamak için güzel sahneleri hatırlatıyorum, oki?

bkz: en sevmediğim kdrama başrol tipi. baştan kendini sevdiren, deli dolu görünen, kodu mu oturtan, ama son bölümlerde saçmayalan. (hayır resim saçmalamadan önceki halleri şdlfhşlk)

Dayı ne çektin beeesdşlfsdşlfksdşflksdşlfk

nerdeyse her bölüm yanlış tahmin yapıyodu yemin ederim en sevdğim lksajfalkalsdgldfjg
Sen de ona osursaydın, BAAAM!
tamamen çevirmene güldüğümden lsdkfşlsdg (ps: bu kızı diziye sokmuş olmaları da finali sonradan değiştirdiklerini göstermiyo mu sizce de? hayır yani, kızın her dediği tuttu da neden bunlar tutmadı? Allah Allah, ilk aşkın (!) büyüsü bozdu galiba tüh bak gördün mü)
**BURADAN SONRASI AŞIRI KAHKAHALI REPLY 1997 CAMEOSU İÇERİR SDŞLFKSŞLFKSŞDLG**

yeminle özlemişim?
Shiwon yine yaptı Shiwonluğunu ve tutturdu H.O.T.nin sesini kısanı yakarım diye lkdsfşlgkdfşlgk sonuç;

şey kolun çıktı ve bu kimsenin umrunda mı? şsldfgşlsdkgşlsdkgşlsd

Neyse, bitti, bu kadar. Sevmedim, ve en kötüsü aşk üçgenini sokucam derken bu kadar harcanmış olduğuna üzüldüm dizinin. Üf neyse ben bişi demiyorum .s.s


Yorumlar

  1. Man From The Stars hakkındaki yazını günlerdir bekliyorum, ölüp gitcem burda :( hadi artık lütfen :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa ama onu yazmaya kıyamıyorum ki :( neyse neyse, haftasonu gelsin de bir...

      Sil
  2. ya o kadar doğru yazmışsın ki her paragraftan sonra "evet, evet aynen böyleee" dedim (içimden tabi :) ) hayır siz chil bong gibi güçlü bir karakteri şu diziye sokmuşsunuz bu sadece seyirciyi şaşırtmak için miydi bi de sonunda (ki izlememişsin ama yeterince spoiler almışsın diye şeyapmıyorum) chil bong'un sonunu bi şeye bağlayamamışsın. ne yapim ben senin senaristliğini! 1997'nin heyecanıyla çok hevesli başladık ama olmadı, olamadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonunda chilbong'un bir kızla çarpıştığını biliyorum, anladık hayatının aşkı şimdi de o olucak ama anlamdığım şey, na jeong'unki ilk aşktı da chilbongunki neydi? madem ilk aşk bu kadar değerli neden na jeong kendikini buldu ama chilbong bulamadı? pisliğin ilk aşkı na jeong değildi ki? neyse, okuduğun ve yorum bıraktığın için teşekkürler ^^

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Heirs / ALLAH'IMA BİN SÜKÜR BİTTİ / Adeta bir fanfiction...

Liar Game / Japonya