Biraz sessizliğe ihtiyacım var

Niye dönüp dolaşıp buraya geldim bilmiyorum. Neden böyle bir şey yazdığımı da.

Ama biraz yalnız kalmaya ihtiyacım var. Sessizliğe, huzura ihtiyacım var.

Son zamanlarda her şey beni rahatsız etmeye başladı. Ama her şey. Aydın geçinen ama her gördüğü başı kapalıya yobaz, beyni yıkanmış damgası yapıştıran insanlar, her yediği bokta daha da batan okul idarem, etrafımdaki kafası kıyak insanlar, tumblr halkı, hatta diziler, her şey, ama her şey sinirlerimi bozuyor artık.

En basitinden, 16 yaşında partisinin etkinliklerine hiç düşünmeden katılan, her şeyi bilen komünist çocuk, kendi yaşında bir kızın başını kapadığını görünce direk "tabi yurtlara gidiyor, cemaatçi olmuş, beyni yıkanmış" diyebiliyor, ama kimse ona karşılık vermiyor: "Be kardeşim, sen de onunla aynı yaştasın, sen de partinin toplantılarına katılıyorsun. Senin de beynin yıkandığı için mi komünistsin?" en kötüsü ben de diyemiyorum bunu, insanlarla yüzleşmekten çekiniyorum çünkü.

Okulumdan da nefret ediyorum zaten ama hiç bir şeye olmadığı gibi okul değiştirip son 2 yılımı bambaşka bir ortamda geçirmeye de cesaretim yok. Bir de düşünüyorum, değiştirsem ne olacak? Gittiğim okul Sosyal Bilimler olmadığı sürece eşit ağırlık öğrencisini her türlü ezecekler, hor görecekler. Sanki biz öğrenci değiliz. Sayısal öğrencilerini tek tek seçmişler de koymuşlar sanki. Ulan onlar da kendi seçti biz de, ne diye ayrı tutuyorsunuz?

Kafası kıyaklarsa başka bir dert. Aynı tumblr halkı gibi aslında etrafımdakiler. Hepsi aynı bok. Güya hepsi özgür hepsi yenilikçi ama tek tip yaşamak zorundalar. Rock dinlemeliler, Amerikan gençlik dizileri izlemeliler, İngilizce'yi su gibi bilmeliler, hiç olmadı her boşluğa "fuck it we're young" u oturtmalılar. Ayrıca, etraflarındaki insanlar pop dinleyemez, dinlememeli. Pop müziği küçük görürler, sözde Duman Cem Adrian Mabel Matiz hayranıdırlar ama Türkçe müzik kötüdür onlara göre. Her şeyin bokunu çıkarmaya bayılırlar. Amerikan dizileri izlerler dedim ya, heh işte o izledikleri de tek tiptir. En çok SPN izlenir.

Mesela bu tarz insanlar Kore dizileri izleyenleri küçümserler. "Yine mi Koreliler?" daha iki gün önce yaşadım abi bunu, hani özgürlükçüydün, hani fuck everything hayat felsefendi? Hani yenilikçiydin? İzlediğim diziye bile karışıyorsun neresi özgürlük bunun?

Ayrıca kusura bakmayın, rock müzik de her ortama gitmez. Ardarda 5 rock parçası dinlemeyi kafam kaldırmıyor mesela benim, içim sıkılıyor. Bu kadar abartmalarını anlamıyorum kısaca.

Kpop'u dda küçük görüyorlar tabi, dünyayı kasıp kavuran hallyu dalgasını kabullenmiyorlar, gözleri rock tan başka bir şey görmüyor çünkü. Onlara göre kaliteli müzik denilen şey sadece eski rock gruplarının yaptığı. Bilmiyorum, diyecek çok şeyim var ama bir türlü kelimelere dökemiyorum gibi.

Ama bunaldım kısaca.

Okul da bunaltıyor tabi beni. Liseyi sevmiyorum, o unutulmaz olacağı söylenen yılları henüz tadamadım sanırım, zaten çok sevgili okulum da sağ olsun her yıl daha bir çekilmez oluyor lise. Sevmiyorum, sevemiyorum.

Daha bu yaştan her şeyde sıkılmış olmak berbat bir durum.

Mesela hala bir hedefim yok. Hiç bir şeyi beğenmiyorum, hiç bir mesleği yakıştıramıyorum kendime. Hedefim de olmayınca çalışmak çok boş geliyor.

Düşünüyorum düşünüyorum da, neden hedefim olmadığını çözemiyorum.

Eskiden her yıl ideal mesleğim değişirdi, mimarlık da isterdim, mühendislik de, sınıf öğretmenliği de, ama okumayı yazmayı öğrendiğimden beri hiç değişmeyen, hep bir köşede bekleyen tek bir idealim vardı. Yazarlık. Ama söylerken bile o kadar uzak geliyor ki artık, hayal kurmayı da unuttum sanırım. Eskiden hep aynı şeyi söylerdim, "Bir mesleğim olacak ama aynı zamanda yazar da olacağım. Hatta çok genç yaşta 6 arkadaşın hikayesini yayınlayacağım, çok çok genç yaşta, insanlar beni övecek, kitabı bastırınca ilk Harun hocama göndereceğim." sorun şu ki tüm bunları düşünürken o asıl mesleği seçmeyi unutmuşum, sadece yazarlığa odaklanmışım. Odaklanmışım da, icraat yok. Hiç bir zaman isteklerime ulaşmak için bir şeyler yapmadım zaten, ne yapmam gerektiğini de bilmiyorum bu yüzden. Kendimi öyle bir şartlandırmışım ki alttan alttan yazar olmaya, şu an hiç bir mesleği kendime yakıştıramıyorum. Aksi gibi, 3.sınıfta yazdığım hikayeler kadar güzellerini bile yazamıyorum artık sanırım. Diyorum da, köreldim. Birileri köreltti. İçim rahat değil çünkü, siyasi, sosyal, dini, hiç bir yönden yaşamama izin vermiyor bu ülke. Güya ülkede müslümanlar çoğunluk, ama azınlık gibiyiz, kimse bunu itiraf edemese de ezilip duruyoruz. "Hristiyan mısın, aa sen eziliyorsundur seni korumak lazım, Yahudi misin, aa sana kesin ırkçı bakıyorlardır seni de korumalıyız, ateist misin, aa yobazlar sana karşı cephe alacak seni de korumalı, müslüman mısın, yobazsın sen, cemaatçisin sen, beynini yıkamışlar senin" sıkıldım hepsinden, hem de çok sıkıldım.

İstemiyorum, yalnız kalmak dışında hiç bir şey istemiyorum.

Hiç bir şey duymak istemiyorum.

Sürekli müzik var artık kulağımda. Ama onu da duymak istemiyorum, inatla dinlemeye devam etmemin tek nedeniyse etrafı daha fazla duymak istememem. Geceleri evdeki herkesten sonra yatmamın sebebi de bu, biraz sessizlik istiyorum, birazcık huzur.. 

Yorumlar

  1. zeynep seninle aynı yaştayım tmciyim etrafımda birsürü salak insan var ve burada yazdığın her şeyi yaşıyorum ve gerçekten benimde huzura ihtiyacım var bunları neden yazdığımı bilmiyorum ama benim yaşakdıklarımı yaşayan ve benim gibi hisseden birinin olması beni mutlu etti en azından sorunun bende olmadığını anladım rahatsız ettiysem özür dilerim ama yazıda kendimi görünce dayanamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canım, ne rahatsızlığı. acayip biçimde yalnız kalmak istiyorum, ama aynı zamanda derdimi anlatmam lazım birilerine, zaten normalde bu blogda böyle bir yazı yayınlanamazdım ama tanıdıklarım bir boka yaramadığında tanıdığım insanlara içimi dökmek çok daha iyi geliyor, okuyan olsun veya olmasın.
      evet biraz huzura ihtiyacım var benim de, eğer bu ergenlikse, çabucak bitsin gitsin ama içten içe daha farklı bir şeymiş gibi...
      yalnız değilmişi demek ki, garip..

      Sil
    2. uzun süredir blogunu okudugum için böyle şeyler yazmadığını biliyorum ama bence insan bazen derdini bir şekilde anlatmalı o yüzden en iyisini yapmışsın bence benim gibi uzun süredir takip eden ama yorum yapmayan insanlar vardır bu blogda , ben bunun ergenlik oldugunu düşünmüyorum sadece yoruldum ve sıkıldım , çevremdeki insanlar o kadar boşlar ki onlara konuşmayı bile denemiyorum senin bu yazını görünce halimden anlayacağını düşündüm ve yazdım umarım ikimizde biran evvel bu durumdan kurtuluruz

      Sil
    3. umarım kurtuluruz, o okuyup okuyup bir yorum yapmayanlar da artık bir ortaya çıksa çok iyi olur mesela :P
      aynen ben de öyle, etrafımdakilerden memnun olmamak gibi de değil, sadece bir süre yalnız bıraksalar beni, sadece bir süre hiç yaklaşmasalar yanıma, sadece bir süre hiç konuşmasalar benimle, sadece bir süre hiç bir şey istemeseler benden, sadece bir süre hiçbir şey duymasam, bir süre kendimle kalsam o kadar rahatlayacakmışım gibi geliyor ki.. (evet o insanlara ailem de dahil)
      şöyle söyleyeyim, uzun zamandır ikizimle de görüşemedim, o kadar çok gereksiz cır cır konuşuyor etrafımda ama en yakın arkadaşımı göremiyorum. tek ihtiyacım o demiyorum ama belki kafamı dağıtırdım.
      ne bileyim, yalnız kalmak istiyorum ama kendi kendime bir yalnızlık değil, durdurun dünyayı inecek var modundayım uzun zamandır, bensiz devam etsinler, ben de kendime geleyim biraz, olmaz mı?

      Sil
  2. belki onlarda benim gibi birgün ortaya çıkarlar seni bu blog dışında tanımıyorum ama ne hissettiğini çok iyi anlıyorum ve bu boşvermişlik hissinden biran önce kurtulmak istiyorum keşke istanbulda yaşasaydım seni gerçek hayatta da görmek isterdim umarım baharlada aran biran önce düzelir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok aramız kötü olduğundan değil, sadece o meşgul ben meşgul bir türlü buluşamadık music bank'ten beri :(
      aynen, şu boşvermişlik bir bıraksa peşimizi...

      Sil
    2. aranın kötü olmamasına sevindim :) insanın yakın arkadaşıyla arasının açık olması çok kötü bir şey :( zeynep sana çok teşekkür ederim yorumumu ciddiye alıp cevap verdiğin için gerçekten cevap yazmayacağını düşünüyordum

      Sil
    3. oha neden cevap yazmıyım, zaten ayda yılda bir yorum geliyo cık cık, yok yani şaka bi yana hiç bir zaman yorumları atlamam, çok önemli bir şey bence bu yoruma cevap atma işi, bazen yazacak şey bulamadığımdan bir iki gün beklettiğim olur ama o kadar, illa ki cevap yazarım :) emin ol ben daha çok mutlu oldum yorum attığın için ^^

      Sil
  3. buna sevindim işte diğer yazılarına da arada yorum atarım yeni fark ettim ben hep anonimden yazıyorum hesabım olmadığı için senin tanımanı sağlayacak nick mi kullanayım yoksa gerçek ismimi mi kullanayım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasıl rahat edersen öyle yap, ben düzgün bir nickname bulamadığımdan kendi adımı kullanıyorum mesela, kafam rahat :d

      Sil
    2. düşündüm düşündüm bende bulamadım en iyisi gerçek ismim :) ismim hilal bu arada

      Sil
    3. çok memnun oldum ben de bildiğin gibi zeynep ^^

      Sil
    4. :) ne kadar çok konuştum ben ya sana daha rahatsızlık vermeyeyim başka bi yazı yorumunda görüşürüz :)

      Sil
    5. yok artık rahatsızlık ne demek, her zaman beklerim ^^

      Sil
  4. ya varya bloguna tesadüfen rastladım ama şu an yanımda olsan sarılırdım aynı benim hissettiğim duygular aynı şeyler anlatamıyorum bile :D aynı yaştayız bende tm'ciyim benim okulumda da sanki sayısallar olağanüstü bizde gerizekalıyız kore dizileri izleyenler ezik onlar çok havalılar ayrıca ben kapalıyım ve güya hepsi özgürlüğü barışı savunuyolar herkes özgür olsun ama sen kapalısın sen olma sen olmazsın senin hayallerin hedefin olamaz sen kapalısın çünkü insan değilsin sanki senin duyguların yok sanki,her kapalıyı cemaatçi sanmak...ayrıca insanları sınıflandırmak,türk,kürt,çerkes,alevi diye ayırmak hepsi benimde içimde de büyüdü büyüdü insan bi süreden sonra taşıyamıyo,neyse duygularımı ifade ettiğin için teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim kadar sen de yazmışsın içimden geçenleri ama yukarıda yazmayı unuttuklarımı, eh bloguma rastladıysan başka yazılarda da yorumlarını beklerim ^^
      (bu arada, işte başı kapalı olana bile laf eden o özgürlükçülerin özgürlük düşünceleri dine gelene kadar, böyle gelmiş, böyle gidecek gibi görünüyor, ne yapalım, daha ne kadar dayanacağız buna bilmiyorum...

      Sil
    2. la valla bende okul başlamadan önce tüm hesaplarımı kapattım ama blog açabilirim :Dneyse bu arada ben betül :D arada bi girer yorum atarım :D

      Sil
    3. açarsan blogundan haberdar et beni, özellikle dramalar hakkında bol bol yazarsan ohooo tadından yenmez! :D

      Sil
    4. tamam :D açarsam söylerim ki büyük ihtimal açmayı düşünüyorum okuduğum kitaplar,izlediğim diziler hakkında yazarım bişeyler :Dama benim yazma yeteneğim yok :D

      Sil
  5. tamam açınca haber veririm :D

    YanıtlaSil
  6. ahh benim zeynebim dertliymiş ya =/ kaç haftadır bu postun altına yorum yapıcam ama bi türlü oturup yazamadım şu yorumu =/ çok uzun olacağı için korkmuş olabilirim =) ilk önce hangisinden başlasam neyse senin yazma sırana göre gideyim.
    ilk başta o komünistler hiç bir zaman özgürlükçü değildirler hiç de adam olmaz onlardan =/ evet bu kadarda kesin konuşurum çünkü okulumun yarısı onlarla dolu. özgürlükçü değildirler onların doğruları tek doğrudur karşısında oldukları insanların yaptığı herşey yanlıştır onlar için asla düşünmezler acaba bi kere doğru birşey yapmış olabilirler mi diye o yüzden fazla takma onları =) münakaşaya da girme gerek yok pek anlayacaklarını sanmıyorum zaten =)
    okula gelince boşver değiştirme bence okul değiştirmek cidden bana göre cesaret ister yeni ortam yeni arkadaşlık =/ gittiğin yerde zaten kurulu bir düzen olacak ve sen onun üstüne gideceksin zor iş yani ama bu okulunda çok mutsuzsan düşünebilirsin tabiki =)
    o kafası kıyakları hiç takmıycan zeynep =) sende onlara ya off siz çok sıkıcısınız çok banelsiniz ben sizden farklıyım ayağıyla git onlar ingilizce konuştukça sende onlara bir so ji sub gibi koco diyebilmelisin =P
    meslek konusuna gelirsek =/ bende çok sıkıntılıydım bu konuda çok iyi anlıyorum seni =) sayısal seçmiştim ama sınıftakiler beni tmci diye çağırırlardı. her mesleği düşünmüşümdür. senin gibi yazar olmakta çok istemişimdir bende senin gibi benim bir mesleğim olacak ama yazarda olacağım dersim halada isterim yazar olmayı ama sadece istiyorum artık birşeyler yazmaya çalışmıyorum bile artık benim için hayal olduğunu kabullendim gibi. realitelerle yaşıyorum artık =) meslek seçimi için sana önerim her bölümü o bölümü okuyan insanlarla konuş. senin geçtiğin yollardan onlarda geçti hemde en fazla 2-3 sene önce =) şimdiden başla derim ben sana 12. sınıfa hele tercih dönemine bırakma benim gibi =) ayrıca merakta etme herkeste senin yaşadığın bu dönemi yaşadı =) bende yaşadım tabiki =) ergenlik dönemi deniliyo buna insanın kişiliğini oluşturduğu dönem. nedense ergenlik denince hep garip şeyler gelir insanın aklına ama asıl ergenlik bu işte bir karmaşa dönemi =/
    neyse uzattımda uzattım =) sen yazarlığı düşünmeye devam edebilirsin zeynep koskoca bloğun var ben alırım senin kitabını söz =)
    tamam gerçekten bitiriyorum =) ben böyle sıkıntılı dönemlerimde yazmaya çalışırdım sende öyle yap =) -merve-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işin komünistinde kapitalistinde değilim de, e doğruya doğru kafalarında tek bi düşünce var, başkasını görmüyorlar bile ama hala özgürlükçüler yenilikçiler.. lütfen...
      okul değiştirmeyi bi taraflarım yemez de zaten, ama değiştirsem her şey çözülür böyle de bir ironi :D
      haha daha geçen hafta arkadaşım kantine inelim niye sürekli uykulusun sen ya dediğinden "şu an beni hayatta yerimden kaldıramazsın, o yüzden, goco!" dedim, garibim tip tip baktığıyla kaldı lksjdf
      ne bileyim, her ne kadar artık o iş olmaz gözüyle bakıyorum desem de, yazarlığı da kafamdan atamıyorum bi türlü, büyük ihtimalle ileride başka bir mesleğim olacak ama, yine de o bir köşede kalsın, e madem sen kitabımı alırsın, o zaman bi köşede bekletmenin bi sakıncası yok :D
      zaten yazmasam kafamı boşaltamam da, blog en çok böyle zamanlarda işime yarıyor :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Heirs / ALLAH'IMA BİN SÜKÜR BİTTİ / Adeta bir fanfiction...

Liar Game / Japonya

Reply 1994 / Bu diziyi yazanı bir elime geçireyim var ya....................