The Sarah Jane Adventures ve Doctor Who'dan Kaynaklanan Sinirim

(Çok konudan konuya atlamalı bir yazı olacak, genel izleyici kitlesi için hiçbir anlam ifade etmeyebilir, just a warning)

Nasıl olduysa 16 nisan cuma günü sabahı, aniden gelen bir dürtüyle The Sarah Jane Adventures izlemeye başladım. En son yıllar önce izlemiştim, belki 10 yılı vardır. Ve tüm iç gıcıklayıcılığıyla, kalitesizliğiyle, ve samimiyetiyle bana çok güzel bir gün geçirtti.

İzlemeyenler için uyarımı yapayım, gerçekten bir çocuk dizisi. Her şey çizgi film gibi. Çizgi film dediysem, Moffat dönemindeki gibi kalitesiz çizgi.  filmlerden değil. Hani çizgi filmlerde bazı şeyler olur biter, atıyorum Tom ve sahibi durup dururken gelip bir eve yerleşir ve orada Jerry belirir, sen de tutup ulan nerden geldiler madem faresizdi mutlulardı oraya dönsünler falan demezsin ya, öyle bir şey. (Salak bir örnek oldu biliyorum idare edin) Her şeyin açıklanmasına gerek yok. Bir bölümde Sarah Jane'in oğlu ve arkadaşlarının gittiği okulu Slitheen'ler ele geçiriyor, meğer bir süredir dünyadaki belli başlı metro istasyonlarının üzerine denk gelen yerlere bina inşa ediyorlarmış, mambo jambo bir şeyler yaparak dünyayı patlatacaklarmış, kısacası Doctor Who'nun ilk sezonundaki Slitheenlerin yapmaya çalıştığı şey her neyse ona benzer bir şey yapmaya çalışıyorlarmış. Sen gel onca okul arasında bizimkilerin gittiği okulu bul. Sonuçta hikayede başlangıç noktası o kadar önemli değil. Bu salak fikri geliştirirken, uyduruk büyülü birkaç laf söylemek yerine bir denklem bulup bu denklem sayesinde makineyi çalıştırıyorlar. Kesinlikle bilimsel falan değil, ama bilim kurgusal işte. 

Moffat döneminde eksik olan şey buydu. Doctor Who fantastik bir dizi değil, bir bilim kurgu dizisi. Bunun bilim kısmı ağır gelir, kurgu kısmı ağır gelir, o kadarı önemli değil. Ama işin içine temelsiz bir fantezi girerse, orada iş karışır. Ki karıştı da. Moffat'ın Allah bin belasını.

Sonrasında dizinin imdb'sini incelediğim, trivia kısmında; Moffat'ın Sarah Jane'in ölümü hakkında diziye bir şey yazmayı doğru bulmadığını okudum.

Yani Moffat gibi bir eşşşşek başı bile her şeye burnunu sokmamışken, Doctor Who 11.sezon nedir? Ne yaptın Chris Chibnall? Niye dizinin ağzından girip burnundan çıktın, çok mu istedik noolur gel de bize Doctor'un tüm geçmişini anlat diye? Bazı şeyler bırakırsın, bazı şeyler öğrenilmez. Gelenekler de bunlardan gelir, inançlar da. 

Ee zaman lordlarının nasıl ortaya çıktığını öğrendik de ne oldu? Başın göğe mi erdi? Bu gizemi açıklayan yazar olmak çok mu mutlu etti seni? Yemin ederim sinirden sırtım çekiliyor. Herkes de dizi yazmasın ya..

Öf nereden nereye geldi. Sonuçta ben bu 2005-2012 falan dönemini çok seviyorum Doctor Who'nun. Bu döneme ait ister çocuklar, ister +18 kitle için yapılmış olsun, her şeyini izlemeyi çok çok çok seviyorum. Şu an neden her şey bok gibi yaa yok mu şöyle bir zaman makinemiz, bizi alsın o döneme götürsün :( 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Heirs / ALLAH'IMA BİN SÜKÜR BİTTİ / Adeta bir fanfiction...

Liar Game / Japonya

Reply 1994 / Bu diziyi yazanı bir elime geçireyim var ya....................