2014 Laneti "SM Edition"

Kafamda bayağıdır böyle bir yazı yazmak vardı, ama sene sonunu bekleyeyim bakarsın başka olaylar da olur dedim, oldu da. Ama cidden aralığı da bekleyemeyeceğim, hele ki Jessica olayından sonra.

Öncelikle, hepimiz 2014'ün lanetli bir yıl olduğu konusunda anlaşalım. Dünyada, ülkemizde, her yerde korkunç olaylar birbirini kovalıyor. Biz işin neresindeyiz peki bugün? Bildiniz, Kore'de. Kazalardan skandallara, evlilik dedikodularından uyuşturuculara içkilere bir milyon şey olay oldu bu sene Kore'de. Acı olayları konuşmayı sevmem, bahsetmiyorum o yüzden en acılarından.

Yine de bu sene en çok SM hayal kırıklığına uğrattı beni. Allah'ım bu ne her gün başka bir SM sanatçısı olay çıkarıyor. YG artık Bom'la, Seungri'yle, GD ve Kikosuyla skandal olayında başka bir boyuta geçmiş olsa da en azından adamların şirket çalışıyor. Ha doğru mu yanlış mı tartışılır ama en azından deli çabalıyor, media play di, pis oyunlardı, geciken çakma açıklamalardı bir şekilde sanatçısını koruyordu. Öhöm, SM diyorduk, senenin başına alıyoruz şimdi.

Daha ocak ayındayız. Yılın ilk çifti doğuyor ve Yoona'yla Lee Seung Ki resmi olarak çıktıklarını duyuruyorlar. Skandal sayılmaz tabi ama yılın ilk SM olayı sonuçta. Evlenseler gider düğünlerinde beşi bir yerde takarım öyle seviyorum, neys.

Aylardan nisana geliyoruz. Aralarda bir yerde Sooyoung sevgili yapıyor, ki sevgilisi bir efsane, bir taş, bir kaya. Neredeydik. Öhöm. Yine bir ara Tiffany ve Nichkhun'un ilişkileri de resmiyet kazanıyor. Bunlar da evnlenirse bayağı mutlu olurum. Neyse, nisandayız artık ve bu defa da SNSD'den yılın 4.bombası düşüyor: Hyoyeon erkek arkadaşını dövüyormuş! Tabi 1.Hyo'nun erkek arkadaşı olduğu falan bilinmiyordu yani bu da yeni haber, 2.Direk dövüyormş demiyor tabiki haberler, dövüyor işin en kaba şekilde özeti. Bu konuda yağacak pek bir yorumum yok. Erkek arkadaşın biraz puşt olduğunu falan düşündüm ilk duyduğumda. Şşşş, yorumsuz diyorum ya.

Şimdi mayıs ayındayız. EXO-M'in lideri, EXO üyesi Kris SM'e dava açıyor. Önce bizim alttan alttan ırkçı koreli netizenler çocuğa nefret kusuyor, bu arada Kris EXO'yla olan etkinliklerin hiçbirine katılmıyor tabi. Sonra da resmileşiyor, Kris EXO'dan ayrıldı diye. Tamamen kişisel duygularımla: KRİS NEREYE GİDİYOSUN MANYAK MISIN diye bağırmak istedim ama şöyle de bir şey var ki bu çocuğu EXO'yla nerede görsem üzerinde bir sıkılmışlık, bir yerine zorla oturtulmuşluk vardı. Ama şirketi suçlamadım, sonuçta SM mal mı dedim, niye EXO gibi bi ATM'yi bozsun dedim, Kris huysuzdu heralde dedim, bir yandan da bu çocuk EXO-M'in lideriydi ama bir defa olsun liderlik yaptırıldı mı diye düşündüm. Utana sıkıla izlediğim ve ardından programı bıraktığım EXO Showtime'ın ilk bölümünde bile Chanyeol'un Kris'in elinden kartıları çekip alması, üyelerin Kris'in lafını bölüp durması rahatsız etmişti beni. Üyelerle arasında bir anlaşmazlık mı vardı bilmiyoruz tabi, olmayabilir, ama yine de böyle bir durum yaşanabilir. Kris de zaten zorla oturtulduğu o tahttan kalkıp gitmeye çalışabilir. Ama ne yalan söyleyeyim, solo aktivitelerine bakınca diyorum ki, özlüyoruz galaxy hyung. Sonuçta emin olamadım ama dedim ki herhalde SM mal değil, Kris de gitmek istemekte haklı olabilir ama olan oldu. (ps: EXO'yla ilgili hala net bir karara varabilmiş değilim. Emin olduğum tek bir şey var o da isimlerini duyunca evet hala kıl kapıyorum ve evet hala her taşın altından çıkmalarından nefret ediyorum.)

Mayısın sonlarındayız. SNSD bir füze daha atıyor havaya, lider Taeyeon'la EXO'dan Baekhyun çıkıyormuş! Füze mi atıyor dedim? Baya spor arabayla daldılar aslında. Soshi'den üçbininci, EXO'dan da ikinci darbe bu. Canım banane çıkarlarsa çıksınlar da, siz bunu saklamışsınız saklamışsınız niye açık ederek saklıyorsunuz? Hadi o sizin fantezinizdi niye durup dururken çıkıp üstü açık arabada yiyişiyorsunuz? Tamam, iyi, bu da fantezi olabilir. Sorun şu ki bu üstü açık arabada yiyişip resmen kendilerini duyurma olayını saçma salak yerlere bağlayan fanlar türedi birden. Bunu yaptılar çünkü SM'in hisseleri düşüyordu şirket zorla yaptırdı ki hisseler düşmesin, SM reklam olması için zorla haber yaptırdı asla çıkmıyorlar tarzı üm kilometre öteden saçma olduğu belli dolusuyla dedikodu da yanıldı. Yoo bayağı çıkıyorlar yani yok şirketin oyunu falan mal mısınız.

Bu arada mayıs ayına kadar SuJu hala sessiz, SHINee adına da sadece bir defa falan Jonghyun ve Lee Yubi'nin sevgili olduğuna dair dedikodular yayılmış (gerçek olsaydı baya sevinirdim ama olay sonuca bile bağlanmadı). f(x)'teyse Sulli'nin bir türlü bitmek bilmeyen Choiza olayı var. Ben kpop fanı olduğumdan beri var bu olay, Ama SM bir türlü onaylamıyor çıktıklarını. Devamını okumadan önce bilin ki ben Sulli'yi sevmem. Şımarık bir şey işte ne bileyim nefret falan değil sadece pek sevmiyorum, prensesleri sevmem genel olarak ondan olabilir. Neyse, artık bir ara bu olaylar öyle bir raddeye geliyor ki herkes çıktıklarına emin, bir tek şirket onaylamıyor. Sonra Choiza'nın kaybolan cüzdanını bulan bir vatandaş içinden Sulli'yle Choiza'nın resimlerini görüyor ve internete yayılıyor. Ulan daha ne yalanlayacaksın derseniz de yok anam, SM buna rağmen onaylamıyor ilişkileri olduğunu. Abi/kardeş ilişkileri olduğu konusunda ısrarcı. Böyle böyle zaman geçiyor ve geliyoruz yaz aylarına.

Araya bir yere de Shindong'un Kang Shinae diye bir modelle sevgili olduğu haberi giriyor. Kimle çıkarsan çık koskoca adamsın sonuçta ama hani sen jenerasyonundan evlenecek ilk idoldün? Sunye evlenince mi vazgeçtin? Yüz yıllık kız arkadaşın bir türlü açıklanmamıştı, ondan ne ara ayrıldın da yenisine geçtin? Neys be banane.


SM için yaz aylarıyla bağlantılı net bir şey vardır: f(x) dönüşü! Red Light comebacki için teaser fotoğrafları yayınlanıyor, ve netizenlerin söylediği ilk şey: "Sulli yüzünden şimdiden olgunlaşmak zorunda kaldılar." Katılmıyorum ki sşdlfksd Red Light'la ilgili her şeyi sevmiş biri olarak söylüyorum, bok yiyin a dostlar. Tam millet şarkıya da fotoğraflara da alıştığı anda Sulli yine yapıyor Sulli'liğini, "endüstriye" ara veriyor. Bu arada SM nihayet Sulli-Choiza ilişkisinin gerçekliğini onaylıyor. Ama olan olmuş. Sulli emekli olmak, idollüğü bırakmak istiyor belli, yine de SM sadece ara verdiğini söylüyor. Ayrıca şöyle de bir açıklama yapıyor "Yoğun ve zorlu bir yıl geçiren Sulli kişisel nedenlerden dolayı süresiz olarak promosyonlarına ara vermiştir." Hobaa buyur buradan yak. Böyle bitse yine iyi, sonra bir de f(x)'in daha üçüncü haftasına varmamış promosyonları da durduluyor Sulli'nin "ara verişi"yle. Yine düşündüm yine sinirlendim.


Sonra SM şak diye yeni bir grup çıkarıyor, Red Velvet. Fikir, şarkı, kızlar güzel. Ama bir şey eksik. Benim SM kalitesi dediğim bir şey. Büyük ihtimalle zamanla da oturabilecek bir şey bu ama yine de.. Öyle işte. Bir de Happiness klibindeki bazı sahnelerden olay çıkıyor bu defa. Öyle büyüyor ki SM klibi silip düzenledikten sonra tekrar yüklüyor.

Buralara bir yere de SM'in adının karıştığı ama nasıl olduysa aklandığı vergi kaçakçılığı iddiaları, bir de BoA'nın babasının yasal olmayan yollarla BoA'nın adını da vererek aldığı araziler giriyor. Olaylar aslen böyle değil, en azından tam olarak böyle değil ama insanın gözüne çarpabilecek ilk başlıkları bunlar.

Her şey oluyor bitiyor, bir ara Hyoyeon ve eski sevgilisinin olayı yine alevlenir gibi oluyor, sonra Sungmin'in müzikalden kendine manita yaptığı ortaya çıkıyor. Diğerleriyle kıyaslanınca yine ufak tefek şeyler yani.

Soshi TTS comeback yapıyor eylülde, eylülün sonunda bomba gibi bir haber düşüyor: "Jessica'nın SNSD'den ayrılması!"

Bir dakika, işte tam burada bende ipler kopuyor.

Olay Jessica'nın BLANC markasını kurmasıyla başlıyor. Önce BLANCın kurucu ortaklarından (adamın bir dolu hissesi varmış ortak galiba) Tyler Kwon'la Jess arasında evlilik dedikoduları yayılıyor. Gerçekten çıkıyorlar mı, nişanlılar mı, onaylanmış bir şey yok, ama bu defa sadece SM'in suskunluğundan değil, vallahi çok saçma sapan garip bir durum, hiçbir şey belli değil ki! Tam Tyler Kwon'la evlilik yatıştı derken SM Blanc için izin verdiği Jessica'yla ters düşüyor. Bu konuda birden fazla hikaye var. Ben en çok kafama yatanı paylaşmak istiyorum sizinle. Jessica SM'in onayıyla BLANC'ı kurar. Şirket SNSD'yi Blanc'ten önde tutmasını ister. Hatta eğer BLANC'e öncelik verecekse grubu bırakmasını bile istemiş olabilirler. Bu arada Jess hiçbir grup aktivitesini de atlamadan, markasıyla ilgilenmeye devam eder. Bir süre sonra diğer grup üyeleri ve üyelerin aileleri bu durumdan rahatsız olurlar. Nedenini sorgulamak bize düşmez. Kadınlar arası kıskançlıklar yaşanması normaldir. SNSD de aynı ana babadan değiller. Diğer üyeler kıskanmaktan çok, Jess'in şirketin isteğine karşı "O zaman bari bir albüm daha yayınlayayım da öyle çıkayım gruptan" demesine sinirlenmiş olabilirler. Eğer Tyler'la da gerçekten çıkıyorsa, evliliğine bile katlanamamış olabilirler. Hadi evlenecekleri doğru olsun, sonralarının Wonder Girls gibi olmasından da korkmuş olabilirler. Ama sonuçta SNSD de insan. Tabiki Jess'in gruptan çıkarılması konusunda uzlaşmaya vardıklarını duyunca kıl kaptım. Hala da pek inanabiliyor değilim, olamaz mı, olabilir ama nasıl böyle bir anda patlar ya.. Jessica ulan bu. Sırf grup içinde bakınca hepsinden uzun süre stajerlik yapmış, bayıldığım bir sesi var, acayip narsist de bir karakteri, ama rahatsız etmeyen bir karakteri işte, açıklaması zor. Bir dakika, olaya Jess'in yerinde olsam ne düşünürdüm diye bakacağım şimdi, lütfen olayları kızıştırmaya çalıştığımı falan düşünmeyin ama:

Şirket önce kız kardeşimle anlaşma imzalamak istiyor ama ailem o küçük diye izin vermiyor, şimdilik benim şirkete katılmama razı oluyorlar.
Neredeyse 7-8 sene eğitim görüyorum ve nihayet SNSD ile çıkış yapıyorum, vokallerden biriyim.
SNSD vokal grubu kuruyor ama kesinlikle dahil değilim.
Grubun kimi üyeleri sorun çıkarıp duruyor ama çok da büyük skandallara karışmadan bugünlere kadar geliyorum.
Bir gün her zaman hayalim olan şey yaparak moda endüstrisine atılıyor, markam BLANC'ı kuruyorum. Tabi şirketin de iznini almışım.
(tyler kwon dedikoduları gerçekse de: 25 yaşındayım ve özgür bir kadınım, sevgilim var, evlilik teklif ediyor, kabul ediyorum, neden etmeyeyim?)
Grup üyelerim önce beni yeni işimde tebrik ediyorlar.
Sonra bir anda işler tersine dönüyor. Yavaş yavaş şirketle aram açılmaya başlıyor.
Bir gün artık SNSD üyesi olmadığıma dair bir mesaj alıyorum. O güne kadar SNSD ismi altında büyümüştüm belki ama, sonuçta kendi çabalarım dışında göze çarpmamıştım bile. Sonuçta 7 yıl eğitimde, 7 yıl debuttan sonra, ömrümün yarısından fazlasını harcadığım şirket beni gruptan çıkarıyor.
Nasıl hissederim?

Ama sonra tekrar şunu düşündüm, SM gerizekalı mı da Soshi'ye böyle bir şey yapsın, gruptan üye çıkarsın?

Ve dank etti artık, evet SM gerizekalı.

Şirkette bir şeyler sürekli ters gidiyor. Soo Man başında değil diye, yerine Kim Young Min geçti diye diyen var. Orası beni bağlamaz ama gerçekten öyleyse de özlüyoruz Soo Man ahjussi. SM kadar kaliteli, insanın bakınca içini ferahlatan bir şirketin bu şekilde bok oluşunu izlemek üzüyor yani. Hitchikker ne ya miilevınmış puf. SM Rookies'i pazarlayacak diye eski sanatçılarını harcar oldu SM. Rookieleri sevmediğimden falan değil ama çocuklar çıkış yapınca zaten hepimiz dibimiz düşe düşe izleyecektik, ne gerek vardı böyle şeylere? YG'ye özeniyor işte belli? Bilmiyorum ama bu iş böyle olmaz. Çıkış yaptırdıktan sonra bile bir kenara attığı f(x)'den Sulli'yi, canavar grubu EXO'dan Kris'i, inanılmaz bir şekilde ulusun kız grubu olmaya giden yoldaki Girls' Generation'dan Jessica'yı bile kaybetti, hala akıllanmadı. TRAX'ın CSJH'nin zaten adını anana yazıklar olsun. J-min garibim tek takılıyor. SHINee yavaş yavaş farklı yönlere doğru dağılıyor, kimsenin umurunda değiller. SuJu eğlencesine arada bir araya gelip resim mesim çekilmeseler çoktan dağılmış olurlardı, belli artık adamlar eğlencesine hala grup olarak bu endüstrideler, zira solo olarak neredeyse hepsi bir kariyer yoluna girdi bile. Diyorum ya, SM düşüşte. Biraz kendine gelmesi lazım. Sanki şey olacakmış gibi hissediyorum, Soo Man hocaları tekrar bir başlarına geçse, öğrencilerini tekrar bir araya toplayıp azarı çekse, herkesi bir kendine getirse her şey düzelecekmiş gibi. Böyle boktan bir dönemde kpop fanı olduğum için de bayağı üzgünüm ayrıca. Neyse.

(SNSD-Jess çekişmesinde ben Jessica'nın tarafındayım, sorrynotsorry)

Sonuçta böyle devam ederse SM hallyu önderliği mönderliği dinlemeden üç büyüklerden düşebilir bile. İş iyice ciddiye biniyor.

Tabi bundan banane be şfklgfdşglkşl SEN SANATÇILARINA İYİ BAK DA NEREYE DÜŞERSEN DÜŞ BEH.

Birazcık üzgünüm ama yine de yarın öbür gün Bahar style "Bir küçük Zeynep'in ilk albüm sevinci" isimli Mamacita konulu mükemmel mutlu yazımla buralara tekrar uğrayabilirim. Öptüm.


Yorumlar

  1. üzgünüm.. resmen üzgünüm. SM'i böyle görmek.. Kris'siz bir EXO, Jessica'sız bir SNSD ve her ne kadar ölüp bitmesemde Sulli'siz bir f(x) beni üzüyor.. Artık kim baştan çekilecekse kim geçecekse olsun. Şahsen SNSD'nin bizi kandırdığını düşünüyorum çünkü kameralara biz kardeşiz biz tekiz işte aileyiz diyip böyle şeyler yapmaları resmen fanlarını kandırdıklarının göstergesi. Resmen yazının sonuna geldiğimde ağlayasım geldi.. Şu grup dışı edilenleri toplayıp sarılmak istiyorum. SM ABV ABV ABV

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi Kris atara gelsin gitsin, Luhan daha da atara gelsin o da gitsin, Sullı sıkılsın bıraksın, bu Jess nolucak anacım... Vallahi SHINee'nin üzerinde iyi şans büyüsü falan var heralde, aman bir süre daha böyle kalsın. Sonra SM'i mi bırakırlar, baştaki mi değişir bilemedim.

      Sil
  2. Yavrum Luhan'ı unutmamak lazım [2 ekimde yazsanda gelecegi görmen gerekir.] Ya bende artık ipler koptu. ajdhjadj bir zanlar süper bir EXO-L dim ama yok yani .ss Bokum gibi oldu grup .s Artık icime bir kasvet bulaştı .s.s Ne dusuneyim neye inanayim bilmiyorum ben .s.s

    Jessica'yi tanimam Sulli ise eh iste derim .s.s Ama Soo Man geri mi donuyor ne oluyorsa olsun .s.s

    edit:Bildigim kadariyla Soo Man'in eşi ölmüş.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Heirs / ALLAH'IMA BİN SÜKÜR BİTTİ / Adeta bir fanfiction...

Liar Game / Japonya

Reply 1994 / Bu diziyi yazanı bir elime geçireyim var ya....................