Healer / KUDURTUR ADAMI


Healer (Şifacı) takma adıyla 'kuryelik' yani bol parası olanların bol para karşılığında adam öldürmek dışındaki tüm pis işlerini yapanb, sorunlarını çözen bir erkek başrol karakterimiz var. Ünlü gazeteci ve muhabir Kim Moon Ho'nun uzun yıllardır aradığı bir kızı bulmak için Şifacı'ya başvurmasıyla, şifacımız Chae Young Shin adındaki küçük bir magazin sitesine muhabirlik yapan kızımızla tanışıyor ve gerek kendi, gerek Young Shin, gerek de Moon Ho'nun geçmişiyle ilgili bir çok şeyi ortaya çıkarıyor. İşin içine bir de alması gereken bir intikam girince, olaylar daha da karışıyor.

Eveet, an itibariyle sınava son 17, yıllık yazılarımın teslimine son 12, ve delirmeme saniyeler var. Bense, üç gündür toplamda iki deneme çözdüm ve en olmayacak zamanlarda oturup Healer izledim. Bakın diziye başlama hikayem yine çok ilginç. Ama derseniz ki bsg banane senin hikayenden, yazıdan bir paragraf atlayın lütfen :P

Biliyorsunuz herkesin dilinde olan dizileri kolay kolay izlemem, en azından başlamadan önce bir süre beklerim ki biraz soğusun dumanı. Ama ne var ki, bana yine esti izlediğim eski dizilerdeki patlama yapamamış yakışıklıların listesini çıkarıyorum. Elimde de bayağı bir doldu. Listenin en başında da Bachelor's Vegetable Store'un yakışıklısı Han Tae Tae Yang, yani gerçek adıyla Ji Chang Wook var. Oturdum bir de bunların son dönemde oynadığı dizileri sıraladım. Elimde Birth Secret'ler, Can We Love'lar, daha neler neler. Baktım Healer'ı da almışım. Bir an durdum, dedim aile işin içine girmesin, bayık bir aşk dizisi olmasın, kadro güzel olsun, başrol bayan iyi olsun, derken ele ele Healer kaldı elimde. sonra bir de yetmedi konusuna falan baktım. İlk bölüme de bir göz attım ve dedim ki: "ALLAH DENGEKİ DAİSY BU" Dengeki Daisy son zamanlarda bir arkadaşım tavsiyesiyle okumaya başladığım bir manga arkadaşlar. Konusunu boşverin ama ana hatlar çocuğun kzıı gerçek kimliğini açığa vurmadan koruması. YANİİİİ..... Aman neyse, öyle işte, sonuçta yaptım bir saçmalık Healer'a başladım. Offfffffff SINAVA SON 17 ANLIYOR MUSUNUZ.

Healer'la ilgili söylenebilecek çok fazla şey var ama hepsinin özeti şu: GİDİN İZLEYİN. HEMEN ŞİMDİ. RIGHT NOOOOW!!

İzlemeyen arkadaşlara bir iki şeyi daha açıklayabilirim. Olayların en merkezinde aslında Kim Moon Ho'nun ağabeyi Kim Moon Shik var. Kim Moon Shik bundan 20-25 yıl önce üniversitedeki arkadaşlarıyla korsan radyo yayınları yapmış, daha doğrusu yapmasına yardım etmiş bir arkadaş. Hayatı boyunca sadece tek bir kadını sevmiş, o arkadaş grubundan Choi Myung Hee'yi. Ne var ki Myung Hee yine o arkadaş grubundan bir başka çocukla, Oh Kil Han'la birlikte. Hem içten içe hep onlara hasetle bakıyor, hem de arkadaş grubunu seviyor. Şöyle de bir şey var ki, Moon Shik o grup içinde en sessizleri. Hani grubu seviyor falan ama hiç belli de etmiyor. Yıl 92 oluyor, Myung Hee ve Kil Ahn evlenmiş, Jian diye de bir kızları var. Grubun bir başka üyesi Seo Joon Sook da alakasız bir kızla evli, onun da Ji An'dan bir ay büyük bir oğlu var Jeong Hoo diye. Evlenmeyen bir Moon Shik kalmış, bir de o hapis senin bu hapis benim dolanan temiz kalpli Young Jae. Young Jae yine hapisteyken, 1992'de bir gün, hiç planda olmayan şeyler yaşanıyor. Kil Ahn ölüyor, Joon Sook ölüyor, Ji An kayıplara karışıyor. Bir tek Myung Hee'yle Moon Shik kalıyor bir arada, ir de zaten hiç ayrılmamış olan Moon Shik'in kardeş Moon Ho. Zaten Myung Hee'yle Moon Shik evleniyor, nasıl oluyorsa Moon Shik büyük işler yapıyor..

Anlattığım hikyede efsane boşluklar var evet, ama bu boşluklar da izlerken doluyor.

Bir şeyi itiraf etmeliyim. Dizi onuncu bölümden sonra dinamiğini kaybediyor. "Devlet büyükleri"nin ve Kim Moon Ho'nun abisi Moon Shik'in muhabbet ettikleri yerleri hem anlamıyorsunuz, hem  de anlamak istemiyorsunuz, üstüne bir de polisiydi özel dedektifiydi eğlence şirketiydi davasıydı değiliydi derken insanı bunaltıyor. Ama hiç bırakmak da istemedim. Sürükleyici bir dizi yani, bazı bölümlerde hikayeye katkıda bulunacak neredeyse hiçbir olay olmuyor ama yine de kendinizi bir sonraki bölüme de geçmiş buluyorsunuz. Park Min Young'u zaten seviyordum, bu dizide daha da sevdim. Açıkçası ilk bölümlerdeki saç modelini de tercih ederim, o sonlardaki ennn kısa halinden daha çok yakışıyordu bence. City Hunter'ın üzerinden neredeyse 4 yıl geçtiğine inanamıyorum hala. BU ARADA, PMY VE Jİ CHANG WOOK'UN ARASINDAKİ KİMYA AAĞAĞAĞAĞAĞĞAĞAĞA Ay bu kız niye yanına geçtiği herkese yakışıyor (I'm Sam'deki patates dışında)..

Yazının bundan sonra biraz daha diziyi izlemiş arkadaşlara dönük olabilir, olmaya da bilir, beni biliyorsunuz işte..

Ya şimdi dürüst olayım, uzun zamandır oturup tek bir yazıda tek bir diziyi incelememiştim, biraz nasıl yapılır unutmuşum,  bir saattir yazıp yaızp siliyorum. O yüzden vazgeçip direk resimlerden yürümeye karar verdim... Sponsorumuz myasiantv, her resimde kendilerini göreceksiniz :P

Soldan sağa: Joon Suk, Kil Ahn, Myung Hee, Moon Shik, Young Jae


Öncelikle korsan radyo yayını yapan beşlinin gençlikleri cidden güzeldi. Hani güzelden kastım, ciddili güzel böyle, çocuklar yakışıklı, kız güzel, güzeller ya yani. Bir tek Young Jae aka bizim şifacının eğitmeni biraz tip bir adam ama olsun ldslksjd Solda gördüğünüz arkadaş Moon Shik'le ilgili bende garip bir şey var. Nasıl desem, şirin desem değil, hoş desem değil, yakışıklı desem hiç değil, ay bilmiyorum, hoş aslında ya evet hoş, şirin de biraz, AY KAFAM KARIŞIK. Çocuğu ilk gördüğümde Love Rain'deki Sun Ho sanmıştım, e çok benziyorlar ama şimdi. Neyse, kısaca hala yakışıklı mı değil mi çıkaramadım, ama şu da var ki çocuğun en azından geçmişteki hallerine üzüldüm yani. Saf saf sevmiş başlarda, kız evlenmiş sevmeye devam etmiş. Biraz takıntılı yani evet ama yine de, bilmiyorum, üzücü yani.

Young Jae'yse hava bükücü gibi adamdı vallahi, ne taklalar bilmemneler. Ulan Tenzin Korra'ya öğretemedi Young Jae'nin bizim şifacı Joon Hoo'ya öğrettiklerini. Gif yapmadan telefonumdaki bölümleri sildiğimden, ve benden başka kimsenin Young Jae'yi sallamadığından adamın uçarken kaçarkenki hiç gifi yok elimde ama izleyenler anlamıştır sanırım beni. ADAM UÇUYORDU.

Bu arada, Kil Ahn ve Joon Suk RESSSSSMEN yakışıklıydı abi (dsağdaki resimde alttaki Kil Ahn, üstteyse Joon Suk ve Kil Ahn var. Soldakiyse Joon Suk ve ailesi) o Kil Ahn yeminle kil ahn değil Won Bin yani, benziyor vallahi benziyor. Kil Ahn'ın bok yoluna öldüğü gerçeği beni biraz üzüyor. Yani ne bileyim, bula bula bu hikayeyi mi bulmuşlar te Allah'ım. "Para, o paralardan ben de alıcam, PARAAA" Neyse. Kendisini canlandıran hep izlemiş olmak isteyip de hiç izleyemediğim çünkü şimdiye kadar hep salak salak projelerde rol alan Oh Jong Hyuk. (aka, T-ara'dan Soyeon'un sevgilisi, eski Click B lideri.) Hayatım lütfen dizi çek, senin gibi hoş görünümlü çocuklara ihtiyacımız var son zamanlarda. Aynısını Joon Suk'u canlandıran abiye de iletiyorum, saygılar.


Şimdi gelelim şu yukarıdaki amcamıza. Bu adam Koreli Fethullah Gülen mübarek, devlet içinde devlet olmuş manyak. Devletin kontrolü bunda, para bunda, saklanmak bunda, karşı çıkanın üstüne yürümek yerin dibine sokmak bunda, neyse, derin meseleler bunlar sdşlgksd

Abi sşdlkgsdşlgksdşlk Paralel yapı resmen şflkghşlkh "Abi olmak ister misin Joon Ho?"
Yani amcamız diyor ki, Biz hırsızı da, katili de koruruz yanımızda olduğu sürece, kanatlarımız altındaki kimseye hiçbir şeycikler olmaz, tövbe estağfirullah yahu dşlfkhdşflhdşflk

Aslında komik değil ama ben kendimi tutamıyoruım valla gülücem lşdkglksdgşlksşl "Erdoğan çok bozdu, seni başbakan yapıyım mı Kemal?"

Tamam sanırım yeterince güldüm. Şimdi daha az gülmeli yerlere gelelim. Ay ya da gelmeyelim sanırım ben cidden hiçbir şeyi ciddiye alamayan bir yaratık oldum çünkü ciddne en olmadık yerlerde kahkaha attım dizide slkgşlk Mesela, Someday News'de çalışan bir eleman vardı gözlüklü, hatırlamayanlar için şundan bahsediyorum:

Çocuğun dizi boyunca aynı kazağı giymiş olduğu gerçeği bir yana, tipi o kadar Chanyeol ve Ispanak Namık kırması ki yeminle her ekrana çıktığında kahkaha attım şlskdgşlkdşlk Arkadaşlar ben iyi değilim galiba.....

Ayrıca tamam kaliteli diziydi ama o kadar fail yerleri vardı ki, oralar da her kaşıma geldiğinde kahkaha attım. Mesela, Moon Ho ne zaman ofisine birileri gelse ofisin dışındakiler görmesin diye asıl ofise bakan camların panjurlarını kapıyordu. Gelin görün ki, (şekil A sağdadır) ofisin kapısı da cam ve kapıda abajur yok. Neden içeriyi sapık gibi röntgenleyen Someday çalışanları panjurlar kapanınca kapıdan gözlemek yerine dapılıyordu? Hoş, panjurlar açıkken gizli gizli röntgenlemiyorlardı yani, cam kapandıysa kapıdan bakın aq bunu da mı ben söyleyeceğim?

Bir başka failse soldaki resimin sağındaki (sşdljgsşlkhsdşlhk) ajummamızın saçları. Kim Mi Kyung'u bu defa 4D bir karakterde, böyle bir tiple görmek güzeldi, değişiklik iyi gelmiş. Ama dizinin stilistleri bir şeyi atlamışlar. Şimdi, ajumma karakterinin (hayır Min Ja değil ajumma diyeceğim susun) pasaklı, dağınık, kendi karanlığında yaşayan bir tip olduğunu göstermek istemişler. Ama bu pasaklı karakterin saçlarını bir defa bile yağlı veya dağınık görmüş olmamamız biraz çelişkili. O kadar saça tost yapmanın kaç saat sürdüğünü tahmin EDEBİLİYOR MUSUNUZ ULAN. ÜÇ SANTİM SAÇIM VAR FÖN ÇEKMEM BİLE KAÇ SAAT SÜRÜYOR. Neyse. Muhalefetlik yapmıyorum arkadaşlar bu arada, dalga geçiyorum lşksdgşlkşlk Ama ne bileyim, bu kadar özenilmiş başarılmış bir dizide bu kadar küçük ayrıntıların gözden kaçması gözümebattı yani ne yapayım.

Tiplerle dalga geçmeye başlamışken şu sağdakine biraz gülmezsem olmaz şlsjdgşlskhgşldkhşldfşflkh Abi şleadşslk adamın resmen TİPİ komik anlatabiliyor muyum lşskgşlk Hani böyle çizgiromandan fırlamış gibi, resmen tipitip. Bir şeye benzetecektim de susuyorum lfsdgkşl Bu adamı bir Moon Ho'nun, bir bizim şifacı Joon Ho'nun yerden yere fırlattığı, peşlerinde sürüklediği sahnelerde acayip kahkahalar attım. Hayır yani yaşnıı başını almış adam, ama robot gibi. Ne dersen yapıyor, nereye sürüklesen sürükleniyor, komik bir tip vallahi slşkgşld

Dizide her karşıma çıktığımda güldüğüm ikinci karakter buydu, üçüncüsüyse İnternet Suçları amiri dedektifimizdi(bkz: soldaki resimde). O adamın da tipi bir garip ama niye çıkaramadım..


Şimdiiiii yavaştan şifacımıza, Joon Ho'muza, Bong Soo'muza gelelim.

İyi ki bir aşık oldu çocuk, ajummanın söylemediği kalmadı. Hem kızı övdü, hem çocuğu gömdü. Üzüldü tabi gariban. 
Biraz da kıskanç bir tip tabi. (Bu arada, dizinin reklamını yaptığı telefona gömmüş olması lşdsfkgşdlh)
DİZİYİ İZLEMEYİP DE YAZININ BU KISMINA KADAR GELDİYSENİZ NE DESEM BİLEMİYORUM AMA AZ SONRA EFSANE SPOİLER BİR RESİM GELECEK, BAKIN DEMEDİ DEMEYİN, BEN UYARIMI YAPTIM BB.


Bakın şu yukarıdaki sahnede kızmam gerekiyordu, hani ne bileyim gerçek olsa da olmasa da insanı üzmesi falan gerek ama baktım çocuk vuruldu, yere düştü, böyle kanlar falan her tarafta, dedim Allah City Hunter mı bu, başladım gülmeye. Nesi komik demeyin, temiz güldüm ben sşflhkgdfilhil Yok benim cidden psikolojim bozuldu.. Neyse..

Size yemin ediyorum bu çocuk Jaejoong. Veya Jaejoong kırması. Veya.. Üçüncü bir veyam yok ama şu saçlar havaya kalkınca resmen Triangle'daki herhangi bir karaktere dönüşebiliyor.

Bir başka yakışıklımız olan Kim Moon Ho, yani gerçek adıyla Yoo Ji Tae'den neden yazının başından beri adam gibi bahsetmedim hiç bilmiyorum, unuttum galiba. Kendisi tertemiz bir karakterdi. Hiç kötü yanı yoktu, sürekli noonam da noonam diye Myung Hee'nin, dolaylı yoldan da Chae Young Shin'in iyiliği için uğraştı durdu. Sonunda başına bir iş gelseydi cidden çok üzülürdüm. Neyse, sonunda o spiker bayanla kol kola girmesi beni mutlu etti, ikilinin aşık aşık sahnelerini biraz daha fazla görmek hoşuma giderdi ama sanırım biraz diziye uymazdı, neyse ne yapalım artık :P


valla şirin adam be şldhşdl

Eveet.. Benim Healer maceram bu kadardı. Ay bir sn bi resmi unuttum:

Bu danayı görünce de TOP is that you dedim ve gülmeye başladım şldfgşldfhşldf

Fark ettiğimiz üzere ben dizinin çoğunu her gördüğüme gülerek geçirdim, çünkü özellikle 12.bölümden sonrası pek ciddiye alınacak gibi değildi. Hele o son 3 bölümdeki şifacıyı aldıkları kayıtla tehdit edip "yanımıza gel yoksa katil sanılır kaybedersin" demeleri bilmem ne yok anam hiç ciddiye alıp gerilemem, balon gibiyim zaten ygs'ye kadar 0.5 uç saplasanız onda bile patlarım.

Neyse.

Chae Young Shin'den de çok bahsetmedim belki yazıda ama inanılmaz efsane bir karakterdi. Öyle her Kore dizisinde görebileceğimiz ezik bayan başrollerden değildi yani.

İkinci erkek karakterin köstek yerine destek olduğu dizileri seviyorum. Dizide belki romantizm beklendiği ya da göründüğü kadar ön planda değildi ama yine de güzeldi. Dozundaydı, tamma o işin sarpa sardığı bölümlerde bir doz daha fazla romantizm olsun istemiş olabilirim ama şimdi geriye dönüp bakınca iyi ki bu derecede bırakmışlar diyorum.

Dizinin finali de yerli yerindeydi. Tabiki daha fazla şey eklenebilirdi ama hikayenin ucu açık bırakılmadı, neredeyse tüm karakterlerinin nelerle uğraştığı gösterildi, evet evet eksiksizdi.

Şifacımız Joon Ho'nun kıza yapıştığı anları sevdim, özellikle 15.bölüm dizide en sevdiğim bölümdü.



Bu videoya A-ŞI-ĞIM.


Ayrıca efendime söylemesi romantizm ön planda olmasa da öpüşme sahneleri bayaaaaaa yeterli ve güzeldi. Hayır erimedim henüz.

Dizinin ostlarına gelince.... Şimdi, tamamen ingilizce olan iki tane ost vardı, ikisini de eriye eriye dinledim, çok sevdim. Ama bir tanesi vardı ki, heeeeer türlü romantik üzücü sahnede çalarak bokunu çıkardılar, ÖMRÜM BOYUNCA BİR DAHA DUYMAK İSTEMİYORUM O ŞARKIYI. CİDDİYİM, DÜNYANIN EN KEKO ŞARKISI FALAN. Kendisini hemen altta paylaşıyorum, özellikle videosuz olandan seçtim koyarken, çünkü cidden, bir sahnede daha çalsaydı artık telefonumu fırlatıp diziyi bırakacaktım.


O keko OST'tan sonra bu şaheseri koymasam içim rahat etmezdi.

Öyle işte, benim Healer maceram bu kadardı. Çok sevdim, izlediğime gram pişman değilim. Bundan sonra bir süre daha görüşemeyeceğiz sanırım. Zaten şimdi de bilgisayarı kapayıp deneme ççözmeye gideceğim. 100 nete anca varabildiğim gerçeğiyle artık yüzleşmiş ve bunu kabullenmiş olsamda, bu kadar neti 3 buçuk sene yattıktan sonra sadece on ikinci sınıfın ikinci döneminde çalışmaya başlayarak yapmış olsam da, hala içim buruk. Normalde uykuluyken karşıma bir Brad Pitt, bir Siwon, bir Leeteuk getirseniz "Amaan yine bulurum nasılsa" diye düşünüp uyumayı tercih edecek bir insan olan ben, sonbir kaç haftadır geceleri uyuyamıyorum, uyuyunca YGS'ye girdiğim kabuslar görüyorum, üniversiteye yerleşememekten, istediğim mesleği asla bulamamaktan ve hayatımın sonuna kadar sevmediğim bir işi yapacak olmaktan korkuyorum. Kısacası huzursuzum, ruhsuzum, Z cephesinde de işler hala korkunç gidiyor. Yorgunum, devam etmek istemiyorum artık ama elimde olan bir şey değil. Nasıl bir anda içimi dökmeye başladım emin değilim ama neyse..

Ben adam akıllı geri dönene kadar sağlıcakla kalın ^^



Yorumlar

  1. Resmen diziden ne kadar zevk aldıysam okurken de o kadar aldım, daha uzun olsa yine okurdum yani, daha çok yaz sen :D
    Bu arada inşallah sınavın çok güzel geçer :)

    YanıtlaSil
  2. Okumaktan gözlerimin suyu çıkmış olsa da güzeldi yazı. Yav şu arka fonu değiştir bari insafsız gözlerim diyorum o değilde gözlerim çok fena oldu benim ya :D

    Diziye dönersek meğersem ben konusunu yanlış biliyormuşum ya :DD Gerçi öğrendim de noldu hala izleyesim yok :) Sırf yazını okuyup, gülmekti amacım öyle de oldu yalnız gözlerim :DDD

    Herkese tavsiye ettim sana da edeyim kill me heal me dizisini izle beğenmezsen profilime tükürürsün :D He sınavdan sonra başla ama gerçi bakmış ve beğenmeyip, izlemeyi bırakmış da olabilirsin tabi neyse ben yinede önereyim de içimde kalmasın :DD Göz... şaka şaka :D gittim ben sınavda başarılar <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heheh nihayet arkaplan değişikliği yaptım! Vallahi ne yalan söyleyeyim, eski simsiyah haliyle daha bir bütünleşmiştim, tam psikolojimi yansıtıyordu. O yüzden de değiştirirken inanılmaz içim acıdı ama okuru da düşünmek lazım, herkes benim gibi mazo değil, gözler önemli :D

      Bence izlemelisin ya, çozel dizi Healer, adeta bir City Hunter tadında. Gerçi onu da sevmediysen bunu söylemenin pek bir anlamı yoktu ama neyse...

      Kill Me Heal Me konusunda yorumu attığın dönem zaten izliyordum, hiç de profiline tükürtecek bir dizi değil :D Sınavdan sonra olayıysa olmuyor anam bende, tutamıyorum kendimi. Sınav senem sınav senem olmasına da sor bakalım kaç dizi bitirdim kaçını takip ettim :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Heirs / ALLAH'IMA BİN SÜKÜR BİTTİ / Adeta bir fanfiction...

Liar Game / Japonya

Reply 1994 / Bu diziyi yazanı bir elime geçireyim var ya....................