White Christmas ~~ Canavarlar Dogar Mı, Yaratılır Mı? IÇIMIZDEKI CANAVAR


Hakkında yazılacak o kadar çok şey var, ama benim de zamanım o kadar az ki. Şimdiden söyleyeyim, bol resimli bir yazı olacak. Dizide elimden gelse her saniyeyi ekip sizinle paylaşmak istedim. Normalde Kore dizilerini sararak izlerim ama bu dizide tek bi saniye bile atlamadım, atlayamadım.

Dizimizin konusu şu şekilde: Susin Lisesi, Kore'nin yalnızca en zeki, dereceye girmiş öğrencilerini kabul eden, verdiği eğitimle, modern okul binasıyla(ağzımıza sıçtı zaten o bina), yetenekli öğrencileriyle ve prensipleriyle tüm Kora'ye örnek olan, dağ başında bir yatılı okuldur. Okul yıl boyunca hiçbir şekilde tatil yapmaz, ancak noel bayramında 8 günlük bir tatil verir. Normalde bu 8 günlük tatilde birkaç öğrenci ve başlarında bir öğretmenin okulda kalması normaldir. Ancak bu dönem kalan öğrencilerin sayısı 2'den 7'ye yükselmiştir. Okulda kalan 7 öğrenci ve beden öğretmeni, tatilin başlamasından hemen önce gizemli ve tehditkar bir mektup almışlardır ve bu mektupta söylendiği gibi okulda kalmak zorundadırlar. Hiç birinin, bir diğerinin de aynı siyah zarflı mektubu aldığından haberi yoktur. Henüz ilk günden, biri öğrenci olmak üzere 2 davetsiz misafir edinirler ve okul içinde öğretmen, öğrenciler, ve katil arasındaki saklambaç oyunu başlar.

Yazıya başlamadan önce işte o mektup:


"Düşünmeden duramıyorum, her şey ne zaman başladı? Beni lekeleyip acınacak hallere soktun. Beni köşedeki canavara dönüştürdün. Beni susturdun. Boş umutlarımla alay ettin.Sahip olduğum tek şeyi alıp boynuna astın. Ben tutunurken, sen ellerini çektin. Beni gözlerden uzak tuttun. Sonunda bana yetiştin. Mutlu yıllar, mutlu noeller.. Sekiz gün sonra Zelkova ağacının yanındaki yoldan yürü. Saat kulesinin altında birinin ölü bedenini göreceksin. İSA'NİN DOĞDUĞU GECE, SENİ LANETLİYORUM..."

****YAZININ BURADAN SONRASI EN AĞIRINDAN SPOİLER İÇERİR***


Dizi beni konusundan, kamerasından, jeneriğinden, ve en çok da dizi müziklerinden derinden etkiledi. Her yönüyle hastası oldum. Herhangi bir Kore dizisine yazar gibi yazamıyorum şu an.  Dizideki herkes ayrı bi deliydi, manyaktı, saplantılıydı, hepsi de teker teker döküldü. Valla kim öldü kim kaldı yazarım ben haberiniz olsun spoiler uyarısına rağmen hala okuyosan sorumluluğu almam.


Tabiki favori karakterimle başlıyorum anlatmaya. Choi Ji Hoon. Şimdi düşünüyorum da, herkesin bir derdi sorunu vardı da bi bunun yoktu, sadece olayları çözmeye gelmiş, aşkısı yaa :* Şaka maka, adamda adeta bir Sherlock karizması vardı. Bakın ben bu yakıştırmayı herkese yapmam, ama bu çocuk bunu sonuna kadar hak ediyor. Shut Up Flower Boy Band'de bu çocuğu izlerken uyuz olmuştum, bi türlü sevememiştim, zaten dizinin kadrosunda olduğunu öğrendiğimde de bi burun kıvırır gibi olmuştum, BEN BÖYLE BİR HATAYI NASIL YAPARIM?!?! Belki de bu kadar karizmati gelmesinin tek sebebi saplantılı bi dedektif manyağı olmam değil, aynı zamanda Shut Up'taki varoş hallerine alıştıktan sonra bu eli yüzü düzgün halinin çok ayrı bi şekilde hoşuma gitmesidir. Neyse. Sanırım en çok repliğini çıkardığım karakter kendisi oldu. Çocuk o ağzını her açtığında fotoğraf çekmek, her saniyesini yakalamak istedim resmen. Bu da mübarek normalde hiç konuşmuyo ağzını açınca da bi susturamıyoruz, yaklaşık 20 karelik replikler çıkıyo. Olsun, çıksın, hatta biraz daha konuşsun seve seve izler resmini çekerim ben onun. Çemçük ağzını yediğim yaa :*

Öncelikle, bunun sakin duruşunun çok ayrı hastasıyım. Öğretmenlerinin ölü bedenlerini bulmuşlar, ceset görmenin, özellikle bu cesedin de öğretmenleri olmasının herkesi sarsması, boğazlarından tek lokma geçmemesi ama bunun hayvan gibi yemesi, üstüne bi de siz yemeyecek misiniz demesi, BEBEĞİM YAA

HEY YAVRUM YAA SEN  OLMASAN BU MALLAR NASIL SAĞ ÇIKICAKTI O OKULDAN?

Az önce yazdığım mektubun çözümlenmiş hali. Tahmin edin kim çözdü? EVET EVET DOĞRU TAHMİN ETTİNİZ AİLENİZİN DEDEKTİFİ CHOİ Jİ HOON BU OLAYI DA AYDINLATTI.



Ayyy düşünmesini sevdiğim ya, bi karakter ancak bu kadar hayran olunası olabilir (her izlediğim dizi filmde de daha fazla hayran olamam diyip yenisini bulan ben...)

PEKİ O ZAMAN TAHMİN EDİN MEKTUPLARI KİMİN YOLLADIĞINI KİM ÇÖZDÜ? BİNGO!

Hey yavrum hey, nasıl da çözüyo. Abi ses tonuna öldüğüm ya..

Ve umursamaz tavırlar. Dünyadan bi haber.. "Aynı sınıftayız." " Öyle mi??"

OROSPU ÇOCUĞU MANYAĞIN BİZİM ÇOCUĞU KONFERANS SALONUNA GÖTÜRÜP SİLAHI DAYADIĞI SAHNE. BEN SANA BİŞE DAYICAM ŞİMDİ. YÜREĞİM AĞZIMA GELDİ. HELE O SİLAH SESİNİ DUYDUM YA.. 

Açıkçası normal bir dizi izlerken bu tarz sahnelerde karakterin öldüğüne falan inanmam. E normalde ölmezler de zaten. Ama White Christmas öyle bir dizi ki, her an ölüme hazır olmalı insan izlerken. Çünkü her karakter her an ölebilme potansiyeline sahip.

Ama bu da ölmemiş gerçekten, mutluluktan götüme roket sokup bulutların üstüne çıkıcaktım nerdeyse!! Yalnız adam hala cool, hala sakin, hala bi haber. Aptal ya lkfjgldkjfgldkj Zaten arkadaşları da bi güzel dövdüler bunu bu olayın üstüne şlkdfşlsk Ya arkadaşım anladık damar mamar duygusuzluk gibi bi sorunun var ama bu kadar da olmaz ki ya lskdjfsldjfdfgf



İkinci karakterimiz, grubumuzun lideri Park Moo Yul. Adam king. İçten içe kendiyle savaştı, grubu ve Eun Sung'u korumaya çalıştı, ve en önemlisi içindeki canavarı saldı. (AMK SALDI DİYİNCE DE CANAVAR FALAN ÖF AKLIMA GELEN ŞEYLERLKAJSLDJSLFJ)


Dizide gene çok sevdiğim bir diğer karakter (cümle yapıma..) Kang Meu Ri - Namı diğer Deli Meu Ri. Abi cidden deliydi. Zaten Kim Woo Bin'in normal bi karakteri canlandırdığı nerde görülmüş ki? Adamın fotoğraf çekimleri bile normal değil. Abi bildiğim bi Woo Bin de normal olsun ya lskljfgjhf

Meu Ri'miz lakabını sonuna kadar hak ediyor. Kendisi okulda kalacağını kimseye haber vermemiş yani adeta bir kaçak, bir davetsiz misafir. Okulda kalma sebebiyse daha da delice. Young Jae'yi kapana kıstırıp bunun okuldan atılma sürecini başlatan olayı kimin çıkardığını öğrenmek.

Yalnız daha ikinci bölümden öğretmene yakalandı, hele öğretmen bunu yere serip hücreye kapattı ya, dedim ALLAH TAMAM ÖĞRETMENİ DE KAYBETTİK. Ya ne tür bi okulun hücresi olur abi manyak mısınız siz?? Zaten öğretmen de o olaydan sonra bi daha görülmedi, öldü gitti valla kjsfhskjhfdh Kırmızı kafalı ejderim benim, senin lakabın bundan sonra nerde oynarsan oyna EJDERDİR AŞKISI. 

Yalnız tam okuldan çıktı eve dönücem derken bu noonaya ratladı ya,tanıştırmasını sevdiğim, bu da seri katil skldjfldkjflksjdfs

Yalnız bu okula dönüp bizimkileri kurtarır gibi olunca(spoilerli kısım) çocuklar odaya dalıp bunun üsüne çıktılar yal şjdflgkjdlkfjgdşsljgfldkjflgkdjflgkj Hele ilk karede Moo Yul'un çocuğun kucağına zıplaması hiç beklemediğim bi davranıştı lkkdfgsşlkdşlfk 


Aah Jo Young Jae. Az mı uğraştırdın bizi. Abi tamam anladık sen de sorunlusun da ne tripler bunlar ne diye uğraşıp duruyosun insanlarla. Bu çocuktan herkes çekti de, en çok zavallı kamereman Yang çekti, garibim ya lkjlskdjf.Yalnız çocuğun gülüşü feci sevimli geldi bana, gerçi elbette ki bi Kim Bum değil ama Kim Bum'unki gibi gülüş aricak olursak ohoooo. Öhöm nerden gelmiştik ki bu konuya?


Yalnız Young Jae kameramanla uğraştıkça kameraman da ona cevap verdi, ooh iyi yaptı, ne güldüm şu sahnelere ya lkdjflksjd. Özellikle hallelujah elhamdülillah diye çevrilmiş ya, çevirmenlerimizi cidden çok seviyoruum :D (Unutmadan, blogu açtığımdan beri koreanturk.com un reklamını yapıyomuşum la ben şlsdfksşldkfşsl)


Vee kameraman Yang Kang Mo. Diziye ilk başladığımda aaa bu bizim Oh Jung Ho değil mi dedim, sonra bu ezilip duran çocuktan okulun kabadayısı Oh Jung Ho rolüne doğru level atladığını farkedince ayakta alkışladım kendisini. Maldı ezik sayılırdı falan ama çok sevdim ben onu, hele sonlara doğru o manyak karı(yazının devamında kimden bahsettiğimi anlayacaksınız) bunun işitme cihazını bozdu ya, gerçekten aşırı üzüldüm.

Yalnız, çocuk seri katilin karşısına geçmiş,tam katil soru soracak diyosun, bu başlıyo konuşmaya, susturabilene aşk olsun. Surat ifadelerini sevdiğim ya kjsldkfjls Hele bi ara katil bunu susturur gibi oldu baktım bu hala konuşuyo adgfghdsf

Bi yerde haksızsın Park Moo Yul,sorun adamın insanları konuşturmakta usta olması değil, arkadaşınızın gevezenin teki olması 


Yoon Su... Herkes bunu ararken bunun yüksek tavanlı kantinin yüksekteki pencere pervazında uyuyo olması beni feci halde gülmdürmüştü :D Ama.. Az mı uğraştık seninle? Yavrum çocukluğundan beri depresif, hastalıklı, psikolojisi bozuk. Ona anne şefkati gösteren kadına annesi yerine çiçek verdi diye o kadından mahrum bırakılmış, çocukluğundan beri köşedeki canavardan korkarak büyümüş.. Finalde canavara dönüşmemek için kendini feda etmesi, kendini tüfekle vurması, beni etkilemeyeceğini düşündüğüm ama feci halde etkileyen bi sahneydi.


Lee Jae Kyu. Olayları başlatan arkadaş. Mektupları gönderirken elbette ki olayların nerelere varabileceğini bilmiyordu. Onun tek istediği, kendisiyle aynı sıkıntıları çekmiş, ancak bu sıkıntılara dayanamayarak intihar etmiş bir arkadaşının anısını yaşatmak, o arkadaşını bu sıkıntılara sürükleyenlerin yaptıkları hataların farkına varmalarıydı. Ama dizi boyunca şans hiçbir zaman bizimkilerden yana değildi ki karşılarına psikopat doktoru çıkardı.


Yoon Eun Sung. Nerdeyse dizideki tüm ergenler bu kıza aşıktı,okulunun da en güzel kızıymış ama bu nası en güzel kız anlamadım okulun en güzeli buysa... Ne biliyim böyle ağzı yüzü yamuk gibiydi tövbe tövbe.. Ablamız gülerken şirindi gerçi, hani o ilk senesinde saçları toplu, düzgün giyinmiş, gülüyo falan şekeri bişeydi ama sonra tövbe Yarabbim bişey olmuş buna. Aslında Eun Sung sevilesi bi karakter olabilirdi, ama konuşması falan o kadar soğuk ve uyuzdu ki..

Yalnız, bu sahnede Ji Hoon'umuz çakmak arayışında bi süreliğine başını kaldırıp radyoyu dinleseydi, eminim radyoda kimden bahsedildiğini anlardı. Şahsen ben bile anlayıp kocaman bi hasss çekmiştim


Vee bahsedilen kişi, dizinin kötü adamı.. Psikolog/Kazazede/Seri katil Kim Yo Han. Adamın o kadar çok lakabı vardı ki bi ara ben karıştırır gibi oldum la. Daha önce defalarca insan öldürmüş, en sonunda polisler bunu yakalamış götürürken polis arabası Susin Lisesi yakınlarında kaza geçirince kazazede olarak liseye ulaşan doktorumuz,oradaki insanların kendi kimliğinden bihaber olduğunu görünce bu durumu kendi lehine kullanır. Ancak lisede kalan öğrencilerin başındaki öğretmenin odasında televizyon olduğunu farkedince tanınmadan önce öğretmeni öldürür (valla öğretmen de zamanında iyi boklar yemiş yani ne ölümüne üzüldüm ne cesedinin okul bahçesinde karlar altında bulunmasına). Zamanla öğrencilere ulaşan mektupları ve elindeki dört mermili silahı kullanarak çocukları denek gibi kullanmaya başlamıştı. Valla çok ayrıntıya girmicem diye düşünüyodum ama son bölümde bunu hastanenin çatısından attıklarında acayip mutlu olmuştum. Gerçi her şeye rağmen bu kazanmış gibi bişey oldu ama neyse.


Ay bu da önce iyi görünen,sonra şeytanın yardımcısı ve sapığı çıkan takıntılı manyak ablamız. Sapığı olduğu adamın kollarında öldü, eh herkese nasip olmaz dimi bu..

Yalnız, okulda uçan böcek bile panik halinde, ölüm korkusu yaşarken bu manyağın psikolog için yemek masası hazırlayıp gelinlik gibi bişey giymesi falan acayip güldürmüştü beni.


SONUÇ OLARAK; diziyi acayip sevdim hastası oldum ve finalinde de hayal kırıklığına uğramadım. Kısacası tam istediğim gibi bir diziydi. KESİNLİKLE İZLENMELİ.

Kapanışı da bu eğlenceli sahneyle yapalım,gerçi ben bu sahnede Ji Hoon'u ölü sandığım ve bunların arasında eğlendiğini göremediğim için acayip bi şekilde üzgündüm ama sahne gene de harikaydı.

27 ŞUBAT EKLENTİ

Diziyi aşırı sevme nedenleridmden en büyüğü olan dizi müziklerini yazmayı unutmuşum!! Hemen ekliyorum efendim. (yeppudaa.com sitesinden alıntıdır, indirmek isterseniz tek bi paket halinde link orada mevcut.)



01. Debaser - Pixies (Episode 1: Opening Scene)
02. Just Like Christmas - Low (Episode 1: Christmas Eve Dinner)
03. Giving Up The Ghost - DJ Shadow
04. Beautiful Ones - Suede
05. Song 2 - DJ Krush (윤수 Theme Song 1)
06. Mongrel ... Meets His Maker - DJ Shadow
07. Wake Up - The Arcade Fire (Kang Mireu Bungee Jumping Scene)
08. 그렇습니까 - 흐른
09. Medication - Primal Scream
10. Vermillion Pt. 2 - Slipknot (Episode 4 Trailer)
11. Teardrop - Massive Attack
12. Toxic - Britney Spears (Ending Scene)
13. 별주부전 - 프렌지
14. I Love You Best - Bigbabydriver
15. Vivaldi's Nisi Dominus RV608 (*** Dederit Dilectis Suis Somunm (Largo) - Andreas Scholl
16. Back in Black - AC/DC (Mireu Theme)
17. Walking On Moon Beams - n i n a i a n
18. Lounge Fly - Stone Temple Pilots
19. Holes - Mercury Rev
20. Angry Chair - Alice in Chains
21. You, Who Do You Hate - Mansun
22. Requiem Op. 48 - Sanctus - Gabriel Faure
23. Lo Fidelity Allstars - Battleflag
24. The Evpatoria Report - Taijin Kyofusho
25. Lacrimosa (Requiem In D Minor K626) - Wolfgang Amadeus Mozart
26. Venus In Furs - Velvet Underground
27. Again - Alice in Chains


Yorumlar

  1. Tavsiyenle başladım. 4. bölümdeyim. Çok heyecanlı ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy umarım tüm spoileri okumamışssındır x(

      Sil
  2. Yok ,spoiler okuyordum ki ''spoiler uyarısına rağmen hala okuyosan sorumluluğu almam.'' okuyunca okumayı bıraktım :D neyseki okumamışım.Az önce diziyi bitirdim. Gerçekten izlenmesi gereken bir film. o psikopat doktorun kafasına tekme atmayı çok istiyordum benim yerime
    young jae atınca içim rahatladı valla (o atmıştı galiba) :D Filmin sonunda da keşke bundan sonraki hayatlarını kısaca bir gösterselerdi ama belkide böyle bitmesi filmi daha etkileyici yaptı. Neyse çok teşekkür ederim öptüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy sonunda ben de düşündüm acaba bundan sonra ne yapacaklar diye sonuçta resmen psikolojik darbe aldılar, ne kadar normal birer yaşam sürebilirler ki?

      Sil
  3. Diziyi bugün bitirdim bir kaç gif ararken şans eseri burayı buldum. Ya süper anlatmışsın okurken güldüm ağzına sağlık :D Okurken bir şey dikkatimi çekti. Shut up flower boy band daki çocuğu orada bende uyuz olmuştum burada da tam tersi favori karakterim oldu ki bu diziye sırf woo bin var diye başlamıştım kimler çıktı karşıma. Bu diziyi izleyen herkes bir dedektif ruhuna bürünüyor zaten. Şu mektup işinde resmen bütün karakterlerden şüphelendim diyorum bu deli kesin bu yaptı bakıyorum normal olan daha bir deli çıkıyor adasdasf :D Yalnız bu oyunu seri katilimiz kazandı son sahneyi ele alırsak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçim yanıyor aklıma geldikçe içim! Ulan o kadar şey yaşadınız, bir akıllansanıza be çocuğumé Nasıl bırakırsınız ki bu manyak kazansın.. Gerçi hayır böyle dediğime bakma, herhangi normal bir insan da onları yaptığını yapardı yalan yok. Ve bu dizi Sung Joon'un bizim küçük Emrah'a benzemediği nadir dizilerdendir, üzerine bir de yakışıklı hayvan herif. Ne yalan söyleyeyim, bu dizi dışında pek tatlış bulmam kendilerini :P

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Heirs / ALLAH'IMA BİN SÜKÜR BİTTİ / Adeta bir fanfiction...

Liar Game / Japonya

Reply 1994 / Bu diziyi yazanı bir elime geçireyim var ya....................