49 Days / Kader Oyun Oynuyo Derler Ya....


Eveeeeet.. En sonunda çok sevgili ikizim de 49 Days'ı bitirebildi ve ben de gönül rahatlığıyla yazabiliyom. (Bu arada şuradan ikizimin bloguna da uğrayabilirsiniz). Dizi KESİNLİKLE İZLENMELİ!! Konusundan, müziğinden, kadrosundan, böyle her bişeyinden kaliteli, muhteşem bi dizi.

Konumuz... Esas kızımız (gibi) Shin Ji Hyun, muhteşem bir hayat sürmektedir, Yeni nişanlanmıştır, bir hafta içerisinde evlenecektir, çok sevdiği arkadaşları, ailesi, herkes onun adına heyecanlı ve mutlu görünmektedir. Ancak Ji Hyun evlenmesine tam bir hafta kala bir trafik kazası geçirir ve komaya girer. Trafik kazası aslında Song Yi Kyung isimli bir unnimizin başarısız intihar girişimi nedeniyle yarattığı zincirleme kazadan doğmuştur ve bu nedenle  henüz kaderi tamamlanmamış olan Ji Hyun komaya girmiştir. Kızımıza hayata dönmesi için bir şans tanınır. 49 gün içinde ailesi dışında 3 kişiden toplayacağı 3 damla saf gözyaşını kendisine verilen kolyede toplarsa o mutlu hayatına geri dönecektir. Ji Hyun'un ruhu  trafik kazasına sebep olan Yi Kyung'un bedenine girer. 49 gün boyunca, gerçek kimliğini belli etmeden Song Yi Kyung olarak yaşayacak ve damlaları toplayacaktır.

****SPOİLERİN EBESİNİ BELLİCEM HABERİNİZ OLSUN****



Öncelikle, Ji Hyun şu ana kadar izlediğim dizilerde kesinlikle en sevdiğim karakterlerden biri oldu diyebilirim. Güzelliğiyle, sempatikliğiyle, hayata karşı saf bakışıyla, her şeyiyle hastası oldum kendisinin. Sen üzülme ama ya ;(( (TABİKİ ÜZÜLDÜ)

Shin Ji Hyun, ailesinin göz bebeği, nişanlısının prensesi, arkadaşlarının biriciğiyken hayatı birden bire, nedensiz yere kararır ve işler ters gitmeye başlar. Ne var ki kızımız, Song Yi Kyung'un bedenindeyken yaşadığı hayatın hiç de göründüğü kadar parlak olmadığını öğrenecektir.

Kendisine gelen ruh bekçisine karşı verdiği şapşal tepkiler, söylediği sözler, o kadar tatlı, sempatik bir karakterdi ki..

İkizimden kareler; Vay anasını cin olmuş da adam çarrpmaya çalışıyor lkjsdlfkjs

Peki kızımızın hayatı neden göründüğü kadar parlak değildir?


Şu yukarıdaki resimde gördüğümüz ororspu yüzünden. Kendisi Ji Hyun'umuzun liseden beri en yakın arkadaşı-elbette Seo Woo ile beraber. Bu üçlü Busan'da beraber lise okumuşlar, Seul'da tekrar buluşmuşlar, kısacası hayatlarının çoğunu beraber geçirmişler. Ji Hyun'umuzun ailesi, üstteki resimdeki ablamız Shin In Jung ve Seo Woo'yu kendi kızları gibi sevmişler, büyütmüşleri hatta okutmuşlar dahi. Ama besle kargayı oysun gözünü derler ya, Shin In Jung işte tam o karga.


Sanırım hayatı sorgulamaktan bu hale gelmiş Shin In Jung. Rüya gibi bir adamla tanışmışken, hedefini daha da yüksekler diye belirleyerek o adamı da kullanarak zengin Shin ailesinin şirketini ele geçirmek planları yapmış. Evet Shin ailesi- Shin Ji Hyun'un ailesinden bahsediyorum. Hani bunu da kendi kızları gibi gören aile. Karga gözlerini oymak için yıllardır hazırlanıyormuş meğersem. Neyse. Bunun hakkında cidden daha fazla yazmak istemiyorum.


Ve Kang Min Ho. Shin Ji Hyun'un beyaz atlı prensi, nişanlısı, o büyük aşkı, her bi şeyi. En başta sever gibi duruyor, kaza geçiren nişanlısının yanından ayrılmaması falan. Evet, Shin In Jung'un aşkı da bu. Ji Hyun'u kullanmak ve şirketi ele geçirmek için yıllarını harcamış resmen. Ama zaten ben başından beri hiiiç güvenemedim kendisine. O kravatı bağlayış şeklinden sanırım.


ABİ ALLAHINI SEVEN AÇIKLASIN O KRAVAT NİYE ÖYLE HER ANA YUKARDAN FIRLICAKMIŞ GİBİ DURUYO YA OLMUŞSUN KOCA ŞİRKETE PLANLAMA MÜDÜRÜ Bİ KRAVAT BAĞLAMAYI ÖĞRENEMEDİN Mİ BE ADAM İNDİR O YAKALARI HAY ALLAHIM HELE Bİ DEFA BAĞLAYIŞI VARDI Kİ TAM REZİLLİK;

İKİZİMİN YORUMUYLA; BAKTILAR O KRAVAT ORDA OLMUYO DURMUYO DEMİŞLER BARİ YAKAYI BİRLEŞTİRELİM.


Neyse, zaten sevmediğim bi karakterdi, ettiğini de buldu. Dizinin sonunda çok fena göte geldi. Yaa böyle götüne sokarlar işte o planları. Ama iki sahnesini izlerken çok fena oldum, hapse girmeden önce hastanedeki alzeihmer annesini ziyaret ederek sarılıp ağlayışı ve şu;


Ji Hyun'un ölümüne deli gibi ağladı.. GERÇİ AĞLICAK TABİ AMINA KOYUM.

Neyse.


Vee Hang Kang. Ya diyorum ben bu adama nasıl oldu da ilk andan ısındım, anam bu Three Dads One Mom'daki cimri babaymış la!! Valla cimriydi mimriydi ama acayip sevilesiydi. Burada da öyleydi zaten. Ha  cimri değildi ama sevimliydi. Kendisi Shin Ji Hyun'un liseden arkadaşı ve kızımıza taa o zamanlardan beri aşık. Ama ne var ki hiç bi zaman bunu itiraf edememiş, duygularını hep içinde saklamış. Ama nasıl güzel duygularsa artık onlar, Song Yi Kyung'un içindekinin Ji Hyun olduğunu ilk o çözdü, gerçi bunu da kendine sakladı ama gerçekten saklamak zorundaydı bu defa.


YALNIZ IN JUNG İLE ARASINDAKİ İLİŞKİYİ ÖĞRENDİĞİNDE KANG MİN HO'YU DÖVDÜ YA, O SAHNEYİ DEFALARCA İZLEDİM. BU ANAM İÇİN, BU BABAM İÇİN, Bİ TANE DE BENİM İÇİN ÇAK ALLAH AŞKINA!!!

Olm o değil de şu sarı zarf... Hang Kang ilk 4 bölümde sürekli cebinde taşıdı sanırım bunu. Yi Kyung'u işe almak yerine para vermek istedi kız kabul etmeyince zarfı cebe kaldırdı sonra Yi Kyung ne zaman sorun çıkarsa farklı farklı ceketlerin cebinden çıkartarak kıza kakalayıp göndermeye çalıştı ama olmadı valla lsdjflkjlsdf


Soyadını hatırlayamadığım, kızımızın en yakın arkadaşlarından Seo Woo. O kadar temiz, o kadar iyi niyetli bir karakterdi ki. Hang Kang'tan hoşlanıyordu, ama Kang'ın Ji Hyun'a karşı olan duygularını öğrendiğinde ondan vazgeçti, Ji Hyun'dan hiç bir zaman umudu kesmedi. Herkes uyanmayacağına inanırken o hep yanındaydı. (yalnız bu seo woo you are beautifuldaki fanların başındaki liseliymiş, EVRİM)

Hele..


Kang'ımız Min Ho'yu dövdü, bu da Min Ho ile ilişkisini öğrenince Shin In Jung'un saçına yapıştı. ADAMIM YAA.


Vee Azrai-ayy RUH BEKÇİMİİİİZ *.* Kendisi çok kompleksliydi ruh bekçisi olarak çağrılmak konusunda lkjglk Ruh bekçimiz, yaklaşık 5 sene önce hayatını kaybetmiş ve 5 sene boyunca ruh bekçiliği yaparak hayattayken yarım bıraktığı işini tamamlama sözü almış karakterimizdir. Ama ruh bekçiliği yapması için yaşadığı tüm hayat ve yarım bıraktığı iş zamanı gelinceye kadar kendisine unutturulmuştur. Sonradan ne öğreniyoruz dersiniz? DURUN DURUN SONG Yİ KYUNGDA YETERİNCE DETAYLI ANLATICAM KLFJLŞ.

Dedim ya,acayip kompleksliydi kendisi şldlfgşl


Ji Hyun'a yardım etcem diye kılıktan kılığa girdi mal olm ayol ne ya lkjgldkjlkjfglkj ay durun biz az dalgasını geçmedik bunun ikizimle. şimdi birbirimizie attığımız iyi geceler mesajları geliyo;



Jung Il Woo'ya bile bunu yapabilecek insanlarız. Ne diyim..


Ve nihayet Song Yi Kyung.. Ablamız yetimhanede büyümüş, çok küçükken annesinin kendini terkettiğini hatırlıyo. Yetimhanedeki ilk gününden beri yanından ayrılmayan, Song Yi Soo isimli bi elemanla büyümüş. Hayatının aşkı. Ancak 5 yıl önce onu kaybetmiş ve o günden beri yaşadığı her an kendisine acı veriyor. Tüm umutlarını Yi Soo'ya bağlamış çünkü.. Yi Soo'nun ölümünden beri bir kaç başarısız intihar girişiminde bulunmuş, ve en son girişimi Ji Hyun'un trafik kazasına sebep olmuş. Yi Kyung zaten geceleri bir markette çalışıyor, sabahları ise 12'ye kadar uyuyor. Ji Hyun bu kızımızın bedenine yalnızca uyurken girebildiğinden şu resimde gördüğünüz vücut sabahları ve akşamları iki farklı kişiye hizmet ediyor. Yalnız bu konuda oyuncu Lee  Yo Won ablamızı ödüle boğmak gerektiğini düşünüyorum. 20 bölüm boyunca biri hayata küsmüş, her an hayattan kopmaya çalışan, öbürü ise hayata tüm imkanlarıyla sarılan iki farklı karakteri canlandırdı. Ve gerçekten muhteşemdi.

Ji Hyun kızımızın vücuduna girdiğini uzun süre anlamadı. Ya aslında şüphelenir gibi oldu ama hiç içime ruh kaçtı heralde falan diye tahmin etmedi. Ji Hyun da tabiki tüm saf duygularıyla Yi Kyung unnisine yardımcı olmak istediğinden 49 günlük görevinin yanında Yi Soo'yu aradı durdu. Tabi Yi Soo'nun öldüğünü bilmiyor.

Ve Yi Soo, namı diğer ruh bekçisi.


 Ruh bekçimiz, son bölümlere doğru kızı hatırlar gibi oldu ve emin olmak için onu takip bile etti. bkz:

YA TAMAM TAKİP ET, E SENİ TANIMASIN DİYE BAŞKA Bİ ŞEKİLDE DE GİT AMA EN AZINDAN İNSAN ŞEKLİ OLSUN BE NE DİYE KABAK KILIĞINA GİRİP KIZIN YANINA GİDİYOSUN KIZIN YERİNDE OLSAM KENDİSİNİ TAKİP EDEN BU KABAĞI TECAVÜZCÜ SANAR POLİSİ ARADIM ALLAM TİPE BAK

Ama Yi Soo, Yi Kyung'u hatırladıktan sonra acayip eğlendirdi beni, salak ya ne tatlı şeydi o şldkfşldk

"O SENİN BAŞIN DEĞİL KADINIMIN BAŞI O!!"

"Yİ KYUNG'UMA BAĞIRAMAZSIN!!" bu arada arabadaki bu sahnede ruh olan bekçimiz ve Ji Hyun'u tabiki Kang ve Yi Kyung görmüyor. Yani orada 4 kişi varmış gibi görünse de aslında yalnızca 2 kişi var. telepatik olaylar bebeğimm


Yalnız Yi Soo'nun ölümünü gösterdikleri sahne... Böğüre böğüre ağlamıştım. Gözü hala nişan yüzüklerindeydi. O kanalizasyona kadar akan kan... Bu konuda daha fazla konuşamam...

YALNIZ Yİ SOO RUH BEKÇİSİYKEN ACAYİP KOMİK LANCKJHDSKFHSJKFHKJ

Ji Hyun da çok komikti aslında. adeta bir Pollyanna lan, ölmüş, sabahları başka birinin vücudunda,akşamları ruh olarak sokaklarda dolanıyo hala bedava otobüse binebildiği için seviniyo ldfkglşfdk

yalnız yi soo yarım kalan işini tamamlamak için bi günlük döndü ya, işte o sahneleri defalarca izledim, BU KADAR ŞİRİN BİR ÇİFT OLAMAZ.

Ve o günün sonu.. Yapmayın bunu bize sevgili senaristler :'((

Abi yalnız Jung Il Woo muhteşem bir oyuncuymuş. Zavallımı Ramyun Shop'da harcamışlar gibime geldi. Ya burda her hareketi, her söylediği, en ufak bi mimiği bile insanın içine dokunurken Ramyun Shop'ta gram etkilememişti beni.

Ve sanırım artık final bölümüne gelmeliyim.. Ji Hyun'un ölümü.. AAAHH... Zavallım, o 3 damlayı topluyo, ama sonra kader kendisine son dakkada öyle bir tekme atıyor ki.. Kızımız 3 damlayı topladı, yani artık geri dönebilir ama uyandığı zaman geriye yalnızca 5 günü kaldığını öğreniyor. HAY BEN BÖYLE ŞANSA SIÇAYIM.

Kızımız 5 gün içinde öleceğini bildiğinden, son günlerini de değerledirir ve aslında kızın 5 günü kaldığın bilen ama bilmiyormuş gibi numara yapan Kang'la pikniğe gider.. Bu Kang'ın yıllardır arzuladığı şey olsa da, sevdiği kızın öleceğini biliyo, bi kendinizi onun yerine koysanıza?? Allah'tan nasıl mutluymuş gibi rol yapabileceğini biliyo..

Salak ya bi de kendi fotoğrafına zoom yapıyo lkjflkjsdlkfj

Şüphesiz ki ölüm en çok Kang'ı etkiledi, yazı boyunca kendisinden bahsedemedim kusura bakmayın..

Yalnız son görevi olarak kızı asansöre bindirdikten sonra ruh bekçimizin gözünden damlayan yaş, aslında her şeyin değiştiğini gösterdi bize.. 


Ji Hyun'un cenazesinde hüngür hüngür ağladım. Kızcağız 49 gün boyunca 3 damla gözyaşı için çırpındı durdu. Ve biz o çok değerli gözyaşlarına cenazede bol bol rastladık. ABİ GÖZYAŞLARIM KURBAN OLSUN SANA GİTME DİYE BÖĞÜRDÜĞÜMÜ BİLİRİM DİZİYİ İZLERKEN.

Peki bu 3 damla gözyaşı kimden geldi? Aslında diziye başladığımda ilk tahminim Hang Kang, In Jung, ve Seo Woo'dan gelir diyeydi sonra dedim In Jung yerine Yi Kyung'dan gelecek heralde. Sonra baktım Yi Kyung'un döktüğü gözyaşı bi boka yaramadı ya bi bit yeniği var ya Yi Kyung samimi değil. (evet bi bit yeniği çıktı). Ve ilk tahminim tuttu, yaptığı tüm kötülüklere rağmen o 3. gözyaşı In Jung'dan geldi.

ŞİMDİ O BİT YENİĞİNE GELELİİİİİM

Kızımız Yi Kyung'un zamanında bir psikologu varmış.

Valla nası desem böyle tam ısırmalık, kafası koparılmalık şirin bişeydi bu psikolog. neyse konumuz bu değil.

İşte Yi Kyung bu psikologa çocukluğunu anlatırken "Annem kardeşimin bezini değiştirmek için gidip hemen geri döneceğini söyledi ama asla dönmedi ve yetimhaneye gönderildim" demişti. İşte o andan itibaren Yi Kyung'un kardeşini görebiliriz belki diye içten içe umutlanmaya başlamıştım. Hatta bi ara Yi Kyung'un gözyaşı kabul edilmeyince oha acaba kız kardeşi Ji Hyun mu diye düşünmüşlüğüm de var ama tabiki hemen bu düşünceyi acayip saçma bularak kafamdan atmıştım. Gerçi Ji Hyun'un da Yi Kyung gibi belli bir zamana kadar Busan'da büyüdüğünü düşünürsek gayet mantıklı ama ne biliyim diziyi izlerken e heralde o kadar da değil diye düşünüp bu teori üzerinde çok fazla durmamıştım. Tabi durmadım da Yi Kyung'un kardeşinin ortaya çıkmasını da deli gibi istiyorum tabi.

Ve sonra... Benim o en ufak ihtimal vermediğim teori.... DOĞRU ÇIKTI AMINA KOYIM!!!! OLM NASI DOĞRU ÇIKAR LAN ERDİM Mİ ACABA BEN??!

 Şaka maka, Yi Kyung olayları tamamen yanlış hatırlamaktadır. Annesi onu bırakmamıştır, Yi Kyung kaybolmuştur.

Yani dizi kötü ama iyi bitti. Hani hüzünlü ama mutlu. Yi Kyung ailesini bulmuş oldu falan..

Kang ve Yi Kyung sayesinde Yi Soo ve Ji Hyun'un mezarlarının yanyana olması.. Yazarken bile gözlerimin dolduğunu biliyorum...

Aslında bu yazı çok daha güzel olabilirdi ama bugün hiç keyfim yok, başka gün de yazamam diye oturdum uzun uzadıya bi yazı yazdım. Uzun ama karmaşık bi yazı oldu farkındayım. Diziyi acayip sevdim ve dizi hakkında düşündüklerimi lu upuzun yazıda aktaramadım emin olun. Neyse. Güzel sahnelerle bitirelim bu yazıyı..






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Heirs / ALLAH'IMA BİN SÜKÜR BİTTİ / Adeta bir fanfiction...

Liar Game / Japonya

Reply 1994 / Bu diziyi yazanı bir elime geçireyim var ya....................