The Day of the Doctor'a neden sinirlendim? KIME sinirlendim?

Zaten yayınlandığı ilk gün bloga girip tüm heyecanımı bir kaç kelimeyle anlatmıştım. Bence bölümü ne kadar sevdiğimi, ne kadar büyük bir heyecanla izlediğimi oradan anladınız. Ama..

İşte ama.. Moffat, harbi yeter ya.. Bu ne kendini beğenmişlik ne bencillik.

Tamam, muhteşem bir bölümdü, zekice kurgulanmıştı, taa 1963'te yayınlanmış olan ilk bölüme kadar göndermeler vardı, Matt, David ve John Hurt'un diyalogları harikaydı, izlerken 2857287652837 tane falan tweet attım heyecandan, kısacası izlerken her şey iyiydi güzeldi. Ama bitince dedim ki bu ne amk, her şeyi birbirine kattı??

Şimdi, Moffat'ın da bir whovian olduğunu biliyoruz. Anladık, sen de fansın, sen de fanı olduğun dizinin başına geçtiğin için heyecan yaptın, sen de dizide kendine dair bişiler bırakmak istiyosun, ama BU NE AMK Bİ KENDİNE GEL.

Mesela, War Doctor'un kararından vazgeçip Galiffrey'i yok etmemesi, izlediğimiz son 7 sezonu tamamen değiştirir. Çünkü kendi halkını yok etmeyen Doctor'un yıllarca pişmanlık duyarak kaçmasına hiç gerek yok. Üzerine bir de War Doctor kendini Doctor olarak görmezken, şimdi pişmanlık ortadan kalktığından Doctor oluverdi. Eh, kendisini kabullendiyse bu demek oluyor ki.. John Hurt'un War Doctor'u 9.Doctor oldu... İnanmıyorum, inanmak istemiyorum, kabullenesim yok. 9.Doctor Chris, 10.David, 11.Matt, bu kadar, ötesi yok, olmamalı ama War Doctor'un kendi benliğini kabullenmesi demek tüm sıralamanın kayması anlamına geliyor..

Hoff tüm düzenim alt üst oldu Moffat Allah belanı versin Moffat.

Zaten adam koala gibi de yapışmış diziye. YA BİR BIRAK NOLUR DAVİES BİLE AYRILDI SEN Mİ AYRILAMİCAN.

Bakın tamam, Moffat'ın çok zeki bir senarist olduğunu ben de biliyorum, ama aynı zamanda bu kadar egoist olması sinirlerimi bozuyor. Bir röportajda Doctor Who'dan uzun süre daha ayrılmayı düşünmüyorum demiş. Ya bari yapımcılığını bırak...

Aynı anda hem Doctor Who hem Sherlock'un yapımcısı, ama ikisine de yılda 3'er bölüm falan yayınlayıp bırakıyor. Ne Doctor Who'ya yoğunlaştığı var, ne Sherlock'a, ulan Sherlock yeni sezon çıkarana kadar oyuncuları ikişer tane LoTR filmi çektiler be daha nolsun??? Çok sinirlerim bozuluyor...

Şu anki Doctor Who'yu sevmiyorum demiyorum, veya David geri gelsin, Matt'in Doctor'u kötü, gibi bir şey de değil içinden geçen. Sadece, eski Doctor Who'yu özlüyorum.


Özlenmeyecek gibi de değiller adiler.. Hele David'i 50.yıl bölümünde izleyince çok garip oldum.. Nasıl desem, sanki ailemden uzun zamandır göremediğim biriydi, ve ben onu farkında olmadan çok özlemişim. Hele bu 500 Miles videosunu her izlediğimde iyice garipleşiyorum, ÖZ-LE-Mİ-ŞİM.

Bu kadar sevdiğim bir dizinin Moffat'ın eline kalmış olması gittikçe sinir bozucu olmaya başladı. Tamam, 50.yıl bölümünde işledikleriyle 8.sezonun altyapısını kurmuş gibi bir şey oldu, ama yine de sırf bunu yapacak diye 50 yıllık bir dizinin tüm akışını değiştiremez, şu yaptığı dizinin tarihine saygısızlık resmen... Moffat diziden ayrılmasa da olur, sadece yardımcı yazar olsun, olmaz mı? Olmaz tabi yapıştı bir defa ayırana aşk olsun.

Son zamanlarda Doctor Who'nun her yayınlanan bölümüyle aynı şeyi yaşadığımı fark ettim. İzlerken, ve izledikten sonraki bir kaç gün boyunca inanılmaz heyecanlı ve mutlu oluyorum ama birazcık üzerine düşününce sinirlerim bozuluyor. Bkz; Tranzalore olayı. Heyecanlıydı, garipti, ilginçti falan ama, Doctor'a öyle bir ölüm, öyle bir mezar biçmek Moffat'a kalmamış, KALMAMALI. Ayrıca, tamam, bölümün sonunda Capaldi'yi görmüş olmam yine çok heyecan yapmamı, çığlık atmamı falan sağlamış olabilir ama biraz düşününce şey oluyor. Şey.. Şimdi şöyle, eğer o sahnede 12.Doctor görünmemiş olsaydı, zaten Capaldi'nin geleceğini bildiğimizden Doctor'un geleceğinin de güvende olduğunu söyleyebilirdik. Ancak, olayın merkezindeki 11.Doctor'ken ondan sonraki bir Doctor'un tüm Doctorlar'ın göründüğü bir sahnede ortaya çıkması, onun son olduğunu gösteriyor. Tamam çok anlaşılmaz bir cümle oldu. Nys. Sonuçta, her ne kadar öyle olmasını istemesem de bu durumda Peter'ın son Doctor olması gerekiyor. Ha eğer değilse çok sevinirim ama yine de kocaman bir saçmalık oluverir. Tamam tamam yeter bu kadar susuyorum.

Davies'i özlüyorum. David'i özlüyorum. Ama Matt'i de seviyorum ve yılbaşı bölümündeki rejenerasyon sahnesinde hönkürerek ağlayacağımı hissedebiliyorum şimdiden. Üzgünüm sonuçta, bayağı bayağı üzgünüm.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Heirs / ALLAH'IMA BİN SÜKÜR BİTTİ / Adeta bir fanfiction...

Liar Game / Japonya

Reply 1994 / Bu diziyi yazanı bir elime geçireyim var ya....................