Günesi beklerken nedir ya yanın e mi o günesin altında cingeneye dönün insallah

Bir Yaban Çiçeği fiyaskosu daha biz zavallı F4 fanlarına.. Ulan yeter ya...

Hepiniz duymuşsunuzdur, Kanal D bir kaç hafta önce Yaban Çiçeği adında bir proje duyurdu. Eh, Boys Over Flowers TRT Okul'da yayınlanırken Yaban Çiçeği diye çevirilince biz fanlar da sandık ki Hana Yori Dango'ya bu defa da Türkler el atıyor. Sonra forumlarda dedikodular yayıldıkça yayıldı, Öyle Bir Geçer Zaman Ki'nin finalinden sonraki boşluğu doldurmak için aynı saate bir başka yaz dizisi çekiyormuş. Konusu da Boys Over Flowers'a benzeyecekmiş. Biz saftirikler de bekliyoruz enee Türk işi kıvırcık Jun Pyo turuncu Ji Hoo minnak Yi Jung kabadayı Woo Bin mi geliyor kim oynayacak ki ağağağ.. Tabi ki yine NAHHHHH BİZE NAHHHH. Sadece ufak tefek benzerlikler olacakmış meğersem, uyarlama falan değil. İsmi de Güneşi Beklerken mi ne olacakmış. Bu şekilde googleda aratınca Mor ve Ötesi'nin albümü çıktı ben koptum tabi şldlşfksşlkg Neyse.

Yahu ne de güzel heves etmiştim. Büyük ihtimalle izlerken küfredecektim ama yine de çok heyecan verici bir düşünce bence. Özellikle Sorry Love You'nun uyarlaması Bir Aşk Hikayesi'ni bu kadar beğenince demiştim belki böyle bir şey yaparlar da eğlene eğlene izleriz. Yavaş yavaş kadro açıklanmaya başladı baktım Kerem Yağmur birilerininin ismi geçiyor. Hiçbirini daha önce ne görmüşüm duymuşum. Yine de içimde hala bir umut var, bir şeyler olacak bu diziden gibisinden. Evet doğru tahmin NAHHH BANA NAHHH.

Konu şu şekilde özetlenmiş Kanal D'nin internet sitesinde;

Demet ve Zeynep, Bursa’nın Gölyazı ilçesinde mütevazi bir hayat süren anne-kızdır. Demet’in terzi dükkanında işler umduğu gibi gitmez ve elinde avucunda ne varsa kaybeder. Bu sırada İstanbul’dan Demet’e bir dost eli uzanır. Bu çocukluk arkadaşı Jale’dir. Jale, İstanbul’un en prestijli kolejlerinden Sayer Koleji'nin müdürüdür. Hem Zeynep’in iyi bir eğitim alması hem de yeni bir başlangıç yapmak için anne-kız, Zeynep’in tüm itirazlarına rağmen tası tarağı toplayıp İstanbul’a taşınırlar. Aslında Jale’nin onlar için başka planları vardır. Hem Demet’in hem de Zeynep’in hayatını kökünden değiştirecek bir sırrı saklamaktadır Jale... Kimseye eyvallahı olmayan ,son derece inatçı , deli dolu bir genç kız olan Zeynep, okuldaki ilk gününde, okulun sahibinin oğlu ve herkes tarafından tam bir baş belası olarak bilinen Kerem’le karşı karşıya gelir. Bugüne kadar ne istediyse sorgusuz sualsiz yapılmış olan, şımarık ve okuldaki herkes üzerinde soyadının getirdiği gücü kullanan Kerem, onun egemenliğini tanımayan Zeynep’i düşmanı beller ve onunla acımasızca uğraşmaya başlar. Kerem’in Zeynep’e yaptığı eziyetlerden sonra Zeynep’e yardım elini uzatan tek kişi ise Kerem’in kardeş gibi birlikte büyüdüğü Barış’tır. Zeynep Barış’ın kendisine gösterdiği yakınlıktan etkilenmeye başlayacaktır ama bilmediği bir şey vardır; o da Barış’ın okulun en popüler kızı Melis’e aşık olduğudur. Melis, okulda beden öğretmenliği yapan Cihan’ın da kızıdır aynı zamanda ve o da ne yazık ki Kerem’e aşıktır. Zeynep yeni hayatına ve okuluna uyum sağlamaya çalışırken, annesi Demet Jale’nin kardeşi Melda’nın modaevinde çalışmaya başlar. Onu da tıpkı kızı gibi zor günler ve kötü sürprizler beklemektedir. Demet, hayatının ilk ve tek aşkı Cihan’la yıllar sonra karşı karşıya gelecektir. Cihan’ın hayatına yeniden girmesiyle, yıllarca kızına söylediği yalanın ortaya çıkmasının korkusunu yaşayacaktır. Jale, geçmişte yaptığı hatayı telafi etmek için İstanbul’a getirdiği Zeynep ve Demet’in hayatında yeni ama zorlu bir sayfa açmıştır. Gençler tarafında dörtlü bir aşk ekseninde ilerleyen hikayede, büyükler tarafında ise geçmişin sırları zamanla gün yüzüne çıkacak ve herkesin hayatını alt üst edecektir.

Şimdi bunu size bir de anlayabileceğimiz dilden ben özetleyeyim;

Jan Di'miz (Zeynep) annesi (Demet) ile Bursa'da yaşıyor (şehirleri de çeviremiyorum :D) Annesinin terzi  dükkanı (kuru temizlemeci baba gitmiş  terzi ana gelmiş anlayacağınız) çökmüş, kadın elinde avucunda ne varsa kaybetmiş. Annesinin bir çocukluk arkadaşı var, ünlü Shinwa Lisesi (Sayer Koleji?!) nin müdürü bu çocukluk arkadaşı. Diyor ki gelin Seul'a (İstanbul) ben senin kızı buraya burslu alayım. Kadının kafasındaki asıl planları bilen yok bu arada.  Jan Di istemiyor tabi ki, ama anasının zoruyla kaydoluyor okula, ilk günden okulun sahibinin oğlu Jun Pyo'ya (Kerem'e) ters düşüyor, Jun Pyo da çakıyor kırmızı kartı, başlıyor kızla uğraşmaya. Kıza yardım eli uzatan kişiyse Jun Pyo'nun en yakın arkadaşı Ji Hoo (Barış) oluyor. İkisi oluşturdu mu sana çakma F2... Bu arada Jan Di, Ji Hoo'dan hoşlanmaya başlasa da Ji Hoo'nun hoşlandığı kişi onlarla aynı okuldaki Melis'tir (Kore versiyonunda bu kızın kim olduğunu hiiç bilmiyorum, Ji Hoo'nun hoşlandığı kız aslında mankenimiz Min Seo Hyun'du ki bu karakter çocukluklarından beri F4'ün en yakın arkadaşıydı ama onlardan büyük olduğundan aynı okulda değillerdi. Aynı okulda olacaklarını düşünürsek en yakın kişi Oh Min Ji sanırım, ki Min Ji'nin Jun Pyo'ya takık saplantılı bir manyaktı. Şimdi, bizim versiyondaki Melis Kerem'e aşıksa evet galiba bu kız Oh Min Ji'nin yerine konulmuş. LAN Jİ HOO NEDEN MİN Jİ'DEN HOŞLANIYO?! Neyse ya kimse kim belki de orjinal bir karakter (!) yaratmaya çalışmışlardır) Min Ji/Melis'in babası Cihan ise okulun beden öğretmeni olmasının yanı sıra Jan Di'nin annesinin de ilk aşkıdır.
Hoba.. Ulan noluyoruz ne alaka?!! Senaryoya farklılık diye bunu mu katmışlar kata kata?! Kesin Jan Di'yle anasını İstanbul'a getiren o okul müdürü de bu adama aşıktır, zamanında kızın annesi Demet'le arasını bozduğundan vicdan azabı çekiyordur ondan kadının hayatını toparlamasına yardım etmeye falan çalışıyordur. Hatta belki de Zeynep Cihan'la Demet'in evlilik dışı doğan kızlarıdır, Cihan'ın gerçek eşinin (her kimse artık) Melis'e hamile olduğunu öğrenen Demet de Zeynep'e hamile olduğunu saklayıp Bursa'ya kaçmıştır. Olaya bak anında güzelim Boys Over Flowers'ı Türk dizisine çevirdim. Buldum ya senaryoyu benim elime versinler.. Ya da vermesinler bu yayınladıkları saçma sapan dizi özetine olan hasedimden tüm karakterleri büyük küçük ayırt etmeden 50 farklı şekilde idam eder kurtulurum. Tamam tamam benden senarist olmaz.

 Bu arada bir konuda yanlış anlaşılma olmuş sanırım arkadaşlar. Senaristler sanmış ki kıvırcık olan kız olacak. Renkli saçlı olan da esas çocuk. Hayır canlarım, kıvırcık olan baş roldeki oğlan, o renkli saçlı da ikinci erkek olacaktı. Hem renkli saçtan kasıt da turuncu,sarı değil. Kızın saçları kıvırcık değil düz olmalıydı, hatta tercihen kafasının arkasında Jan Di'ninki gibi ufak bir kellik olabilirdi. (Şimdi senaristler de beni duydu hemen gidip düzeltecekler) Bakın şimdi size doğuştan gelen müneccimlik güçlerimle Kerem'in neden Zeynep'e düşman kesildiğini de anlatayım. Şu yandaki gibi tam Kerem kabadayılık yapmak için sıkıştırmışken Zeynep elinde hortum ortama dalıp çocuğu kurtarıyor, ve kırmızı kartı yiyor. Tabi orada ayaktaki çocukla sandalyeye ters oturmuş olan Kerem veya Barış mı emin değilim. Öyle değilse de o emir kulları gidip ispitler, aynı Ji Hoo Jan Di'yi kurtardığında direk Jun Pyo'ya ispitlendiği gibi. Ya şaka maka ne kadar saydırırsam saydırayım dizi yayınlanırken ekrana yapışıp kalıcam, çünkü malumunuz BOF'u andıran her şey caiz bana..

Şaka maka merak ediyorum bu marjinallikler nereden gelmiş akıllarına bu senaristlerin. Mesela Jan Di'nin de yüzücülüğünü almışlar burada Zeynep'i koşucu yapmışlar onun yerine. "HAYAT BİR YARIŞTIR ÇÜNKÜ." Lan SİE. Açtırmayın şimdi benim ağzımı. Yarışmış ba ba ba.. Şaka falansınız siz heralde? Merak ediyorum da acaba şu Demet'in arkadaşı okul müdürü Jale karakteri de Jun Pyo'nun anası Cadı yerine yazılmış olabilir mi? OLUR MU OLUR VALLA. Min Seo Hyun'la Oh Min Ji'yi karıştırıp Melis diye bir karakter yaratan bu senaristlerden onu da beklerim ben, kdramalar zaten yerli dizilerimize bağlayıp suyunun çıkarılmasına meyilli, bir de iki kıçı kırık senaristin eline düştü mü ohooo işte o zaman yandık.

Buyurun bu da "Güneşi Beklerken" ismini almış dizimizin fragmanı;


Ulan tamam okul sahibinin oğlu da ne diye beden hocasının yanındayken şak diye antremanı bölüp kızın üzerine yürüyor bu Kerem? Hem ne alaka ki direk gidip sen yeni geldin demek diyor? Her yeni öğrenciye yapıyor mu ki acaba bunu? Bir de F4 etkisi yaratmaya çalışmışlar zavallılarım ama o kapıları açanların elleri görününce o etkiyi yaratmanız zor be gülüm. Hem arkadan gelen ışık biraz daha fazla olmalı ki siz önüne geçince kesilmesin. Ayrıca sorarım size Türkiye'de hala gömlek kravat giydiren özel okul/lise kaldı mı? Bari Kerem'le Barış'a iki takım çektireydiniz de Jun Pyo-Ji Hoo etkisi yaratsalarmış. Ya o değil de hadi Kerem'in gideri var, Barış çok şekilsiz ya.. LAN ADAMIN SAÇINDA JÖLE VAR JÖLE. ULAN KIRO JÖLEYLE SAÇINA ŞEKİL VERİP PARLATAN MI KALDI AQ. Sen Ji Hoo'nun mirasçısısın, Sen çakma da olsa, yarım da olsa F2'densin, sen Barış'sın az büyük düşün yav!

Bu kadar laf ettim ama ben karşıtı değilim dizinin, son zamanlarda paso dram var yerli dizilerde, araya bri gençlik iyi olmuş.

Ama keşke dizi başta Yaban Çiçeği diye lanse edilmeseydi, hiç aklımıza uyarlama gibi bir düşünce sokmasalardı. Biz de dizi yayınlanırken "aa aynı Boys Over Flowers'a benziyor, demek baktılar Bir Aşk Hikayesi çok tuttu biraz kdramalardan alıntı yapalım dediler" diye düşünseydik.. En azından ortada bu derece büyük bir hayal kırıklığı olmazdı.

Neyse yine çok uzattım yahu iki satır bir şey çiziktirip çıkacaktım sözde. Bakalım dizi nasıl bir şey olacak, bakarsınız beğeniriz ha?



Yorumlar

  1. Kesinlikle haklısın. Ben BOF'u tekrardan 10 kere izlemişimdir ama sen gelir BOF'u Güneşi Beklerken'e çevirir ona benzetmeye çalışır ve beceremezsen hiç yapma daha iyi. Ben onlardan hada iyi senoryalar daha iyi karakterle bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. aslında dizi öyle çok da kötü değil, ne bileyim Türk gençlik dizisi işte ne bekliyoruz ki eğlenceli sahneleri de olacak absürd absürd saçmalayacak da. ama benim kızdığım şey, uyarlama yapabilecekken yapmamaları, biz farklıyız biz değişiğiz diye abartı karakterler sokmaları, yetmeyip bir de başta Yaban Çiçeği ismini kullanmaları. Ulan yaban çiçeği özgün bile değil, sen öyle deyince tabiki Boys Over Flowers anlayacağım, niye böyle lanse edip başka bir dizi çıkarıyorsun? Atar da atar...

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. konuyu yazmadım, direk kopyaladım, sadece tekrar yorumlarken uzattım konuyu :D yok, ben işe başlamaya üşenirim, yazmaya başladım mı gerisi uzun uzadıya gelir.

      Sil
  4. ayrıca melisle zeynep aynı sınıfta yani muhtemelen aynı yaşlarda. cihan hoca istanbula gelir gelmez çocuğu mu olmuş acep.. braz mantıksız değil mi? zeynepin büyük olması gerekmez mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aha iki haftadır bu sorunun cevabını arıyorum! ama yok yani hayır imkansız bir durum, ya senaristler acayip mantık fakiri, ya da cihan istanbula geldiğinde uçkuruna sahip çıkamamış başka da bir açıklamam yok...

      Sil
  5. kaç kişi olduğunu bilmiyorum fakat resimden bakılınca 2 kişi gibisiniz o yüzden çoğul konuşucam asıl siz mallar onları kınıyım derken kendinizi beğenmişlik taslıyosunuz gerizekaklılar gerçekten malsınız o dizinin hep 1. olduğunu ve rekor kırdığını gördünüz ve hala kaldırmıyorsunuz değilmi alın size bu nahhh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır canım resimde iki kişiyiz ama bu blogun sahibi tek ve benim. ikinciyeyse şuradan ulaşabilirsin: koreajandam.blogspot.com
      şimdi öncelikle, kimsenin kimseyi kınadığı yok. sona da yazdım zaten diziden beklentim var, gençlik dizisi iyi gelecek Türk televizyonlarına diye. buraya yorum yapmayı biliyosun madem yazıyı da bi düzgün okusaydın.
      pardon ne nah?
      ya kardeşim yürü git işine be bi de üşenmemiş nickine de mallara uyarı yazmış püü işsiz güçsüz seni :(

      Sil
    2. Pardoon?? O iki kişidem biri benimde sen madem okudun ki okuyamamışsın üstüne yorum yaptın ki bakıyorum yorumuda beceremiyorsun adam olucaksın anladın mı? Biz mi zorluyoruz beğenmezsen beğenme ama sen mal diyemezsin anladın mı? Yazıyıda dizi yayınlanmadan önce yazmıştık... Çünkü dizi BOF çakması oluncağı söylendi yani kısaca bilmeden konuşma adam ol!

      Sil
    3. mafya babası bahar sdlkfjgslkdjlk

      Sil
  6. ya bu film nasıl bitti?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bitti mi? ne bitmesi canım her salı kanal d de işte :D

      Sil
  7. Bu dizi çok güzel. Bitmez bitemez. Biterse Kanal D de biter :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gitgide Türk dizisi oluyor valla bence Bir Aşk Hikayesi gibi yapıp saçmalamadan, 30. bölüme kadar hikayeyi toparlayıp bitirsinler, aklımızda da ay hatırlıyor musunuz güneşi beklerken diye çok güzel bir dizi vardı diye kalsın ^^

      Sil
  8. Peki bu bölümdeki günes kim? Cihanin gittigi ev , izmir tourundan sonra , merhaba günes diye dedi ya? O kisi kim?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Heirs / ALLAH'IMA BİN SÜKÜR BİTTİ / Adeta bir fanfiction...

Liar Game / Japonya

Reply 1994 / Bu diziyi yazanı bir elime geçireyim var ya....................